فرد ملکیان در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره دیدار پیش روی استقلال در جام حذفی مقابل پیکان و صعود تیم ملی به جام جهانی صحبت کرد.

بازی استقلال و پیکان در جام حذفی را چطور پیش بینی می‌کنید؟

مسابقات جام حذفی به طور کلی با همه رقابت‌های فوتبالی متفاوت است و اصلاً به شرایط و یا رده این تیم‌ها در دسته‌های مختلف برتر، لیگ یک یا حتی دو ارتباطی پیدا نمی‌کند. ما در مرحله قبل دیدیم که استقلال چطور مقابل یک تیم دسته دومی(نود ارومیه) به مشکل برخورد. به همین خاطر به‌طورکلی جو مسابقه حذفی با رقابت‌های لیگ برتر متفاوت است.

با این توضیح استقلال با چه ذهنیتی مقابل پیکان به میدان برود بهتر است؟

پیکان از تیم‌های خوب لیگ برتری در فصل جاری بوده که با کمترین نوسان در نیم فصل اول نتایج قابل قبولی کسب کرده است. اسامی‌بازیکنان این تیم مشخص می‌کند پیکان ستاره محور نیست و به طور کلی بازیکنانش تقریباً همگی در یک سطح هستند و کسی برتر از دیگری نیست.

درواقع بازیکن مشخصی تکیه گاه دیگر نفرات این تیم نیست و به همین خاطر استقلال با تیمی‌یکدست و منظم بازی دارد که مجتبی حسینی، مربی جوان و خوش فکری هم دارد. فکر کنم این بازی با دیدار لیگ برتر استقلال متفاوت باشد.

بر چه اساسی این صحبت را مطرح می‌کنید؟

پیکانی‌ها برای دیدار قبلی مقابل استقلال که لغو شد شرایط روحی دیگری داشتند ولی حالا کاملا متفاوت هستند. آن زمان استقلال روحیه بسیار خوبی داشت و با پیروزی مقابل نفت مسجدسلیمان و کسب قهرمانی نیم‌فصل به عنوان یکی از بهترین تیم‌های لیگ برتر مقابل پیکان قرار می‌گرفت. ولی با لغو این بازی و کرونایی شدن تعداد زیادی از بازیکنانش حالا استقلالی‌ها هم به لحاظ بدنی و هم روحی دچار افت شدند و از طرفی پیکانی‌ها حالا می‌دانند با تیمی‌بازی دارند که در دو هفته اخیر شرایط مناسبی برای تمرین نداشته و از این نظر قطعاً خودشان را دست بالاتر می‌گیرند.

بخت پیروزی برای استقلال چقدر است؟

استقلال در همه سال‌های گذشته ثابت کرده در روزهای سخت بهتر از روزهای دیگر ظاهر شده و هر زمان همه انتظار داشتند که این تیم نتیجه خوبی نگیرد رفته و همه را غافلگیر کرده به ویژه در جام حذفی که تخصص استقلال است. حالا هم مطمئن هستم با توجه به برگزاری دیدار با هوادار، شرایط استقلال به لحاظ هماهنگی و بدنی برای دیدار مقابل پیکان به مراتب بهتر است. از این نظر مطمئنم اگر استقلال بتواند در دیدار جام حذفی تمرکزش را از دست ندهد برنده خواهد شد. تیم فرهاد مقابل پیکان حق اشتباه ندارد چون جام حذفی به صورت تک حذفی برگزار می‌شود و راه برگشتی وجود نخواهد داشت.

درباره صعود تیم ملی به جام جهانی چه صحبتی دارید؟

باعث خوشحالی است و این اتفاق را به جامعه فوتبال تبریک می‌گویم و امیدوارم در فاصله باقی مانده تا شروع مسابقات جام‌جهانی تدارک مناسبی برای تیم دیده شود که در نهایت تیم ملی بتواند با حضور قدرتمندانه در رقابتهای گروهی به مرحله دوم صعود کند. خوشبختانه تیم خیلی خوبی داریم که در صورت هدایت و تدارک درست هر کاری می‌تواند انجام دهد تا همه را شگفت زده کند.