به گزارش "ورزش سه"، ساموئل اتوئو، پیشکسوت نام‌آشنای دنیای فوتبال که سابقه درخشش در باشگاه‌های بزرگی مثل بارسلونا و اینترمیلان را دارد، از سوی یک دادگاه به جرم فرار مالیاتی محکوم شد.

روزنامه اسپورت چاپ اسپانیا اعلام کرد اتوئو به فرار مالیاتی‌ای معادل 4 میلیون یورو در زمان بازی کردن در باشگاه بارسلونا محکوم شده است. دادگاه او را به 22 ماه حبس تعلیقی محکوم کرد. اتوئو در دادگاه اتهام خود را پذیرفت ولی مدعی شد که قربانی ایجنت سابق خود، خوزه ماریا مسایس، شده است.

اتوئو در کنار ایجنت سابقش از جلسه دادگاه بیرون می‌آیند

دادگاه اعلام کرد اتوئو در زمان بازی در بارسلونا و در فاصله سال‌های 2006 تا 2009 با کمپانی پوما قراردادی امضا کرده و برای تبلیغ این کمپانی مبلغی دریافت کرده بود. اما اتوئو در این مدت مبلغی معادل 4 میلیون یورو از درآمد خود ناشی از این قرارداد را به اداره مالیات اسپانیا اعلام نکرده و مرتکب فرار مالیاتی شده است.

اتوئو که این روزها 41ساله است در دادگاه اعلام کرد همه مبالغ الزامی را خواهد پرداخت. اتوئو همه تقصیرها را به گردن ایجنت سابق خود مسایس انداخت که در آن زمان به او بسیار نزدیک بود و گفته می‌شد برایش حکم یک پدر را دارد.

اتوئو در دادگاه گفت:" من آن روزها بچه بودم و ایجنت من برایم نقش یک پدر را داشت. آن روزها هر چیزی که او به من می‌گفت همان را انجام می‌دادم".

ستاره سابق کامرونی در زمان ارتکاب فرار مالیاتی 25ساله بوده و در میانه دوران بازی در بارسا قرار داشت.

روزنامه اسپورت می‌گوید دادستان‌ها از دادگاه خواسته بودند اتوئو به چهار سال و نیم حبس قطعی محکوم شود. اما دادگاه اتوئو را به 22 ماه حبس تعلیقی و ایجنت سابقش را به 1 سال حبس تعلیقی محکوم کرد. دادگاه در حکم خود اشاره کرد با توجه به اینکه ساموئل اتوئو و ایجنت سابق او هیچ‌کدام سابقه کیفری قبلی نداشتند برای آنها تخفیف قائل شده است.