در میان خریدهای این فصل پرسپولیس تنها گولسیانی تجربه همکاری با گل محمدی را ندارد

از میان پنج خرید مطرح پرسپولیس در نقل و انتقالات جاری، چهار بازیکن با گل محمدی کار کرده اند.

به گزارش طرفداری، یحیی گل محمدی مربی محافظ کاری است و آن هایی که او را می شناسند می دانند او کمتر دست به ریسک می زند؛ چه در نقل و انتقالات و چه در جریان بازی. او به راحتی قید جذب رشید مظاهری را زد چون فکر می کرد با تراکتور دچار چالش می شود و تصمیم گرفت حامد لک را جذب کند، درحالی که همان مظاهری به استقلال رفت و بدون مشکل بازی کرد. یا در نقل و انتقالات جاری در حالی که کویت یامگا بازیکن آزاد است و طبق اعلام مدیر برنامه هایش می تواند از استقلال جدا شود اما یحیی حتما برگ فسخ می خواهد و ...!

البته که این محافظ کاری اشکالی ندارد و در بسیاری از موارد می تواند به تیم کمک کند اما زمانی بد می شود که گل محمدی به سختی زیر بار جذب بازیکن خارجی می رود و فرصت ها را یکی یکی از دست می دهد.

با تمام این خصوصیات طبیعی است که گل محمدی بیشتر تمایل به جذب نفراتی داشته باشد که با آن ها سابقه همکاری داشته و  بیشتر از آن ها شناخت دارد. برهمین اساس از میان این ۵ بازیکن تازه جذب شده، ۴ نفر سابقه همکاری با یحیی گل محمدی را در کارنامه دارند. بیرانوند در نفت تهران و پرسپولیس، پورعلی گنجی در نفت تهران، سروش رفیعی در پدیده و اسماعیلی فر در ذوب آهن و تراکتور با سرمربی سرخپوشان پایتخت همکاری داشته اند.

با این حساب تنها گئورگی گولسیانی است که سابقه همکاری با گل محمدی را نداشته و باید گفت او به اندازه ای در لیگ برتر سابقه خوبی در تیم های نساجی، ذوب آهن و سپاهان داشته که بتواند گل محمدی محافظ کار را راضی به جذب خودش کند.