به گزارش "ورزش سه"، کار بازسازی ورزشگاه نوکمپ به زودی شروع خواهد شد ولی آبی اناری ها می توانند فصل بعد نیز در این ورزشگاه از رقبا میزبانی کنند. بارسا از فصل 24-2023 به ورزشگاه المپیک نقل مکان خواهند کرد. این جا به جایی موقت و یک ساله است و برای بارسا هزینه قابل توجهی نیز خواهد داشت.

پس از نشست مشترک امروز خوان لاپورتا با معاون شهردار شهر بارسلون، خبر نقل مکان بارسا به المپیک نیز رسما اعلام شد. ورزشگاهی که نیاز به تغییراتی برای میزبانی از تیم های لالیگا خواهد داشت.

به همین منظور، تغییرات مربوط به بهبود سکوهای ورزشگاه، پلکان ها و...خدمات مربوط به حمل و نقل عمومی سرعت پیدا خواهند کرد. این تغییرات مستلزم هزینه ای معادل 7.2 میلیون یورو خواهد بود که 64 درصد آن توسط باشگاه بارسلونا تقبل شده و شورای شهر نیز 2.6 میلیون یوروی آن در نظر گرفته است. مابقی موارد مانند بهبود رختکن یا اجاره محل برگزاری، به طور کامل توسط باشگاه کاتالان پرداخت خواهد شد. طبق تخمین باشگاه کاتالان، این انتقال شامل سرمایه گذاری بین 15 تا 20 میلیون یورو خواهد بود.

خوامه کوبایونی، معاون شهردار بارسلونا گفت:« فکر می کنم این بهترین راه برای جشن گرفتن 30 سالگی بازی های المپیک بارسلون است. ما به میزبانی از بازی های بارسلونا در ورزشگاه المپیک افتخار می کنیم. شهر خود را خدمت باشگاه بارسلونا می داند.»

خوان لاپورتا نیز از این انتقال راضی به نظر می رسید:« از اینکه به ما اجازه دادید روح المپیک شهر بارسلونا را به اشتراک بگذاریم، متشکریم. این یک افتخار و یک امتیاز برای ماست. کار بازسازی نوکمپ از همین تابستان شروع می شود ولی به هنگام تعمیرات اساسی، ما به اینجا، ورزشگاه المپیک نقل مکان خواهیم کرد. ما به خاطر امکاناتی که در اختیار ما قرار داده اید، تشکر فراوان داریم. ما متعهد شده ایم که امکانات المپیک را برای اطمینان از راحتی هواداران و خبرنگاران در روز مسابقه بهبود ببخشیم و برخی از فضاها و خدمات مانند جایگاه مطبوعات و رختکن را تغییر دهیم و یک پارکینگ داخلی هم ایجاد کنیم. امکانات اینجا بسیار خوب است ولی باید دسترسی 55000 نفر را تسهیل کنیم. پیش بینی ما این است که تنها یک فصل اینجا بازی کنیم و هزینه انتقال بین 15 تا 20 میلیون یورو خواهد بود.»