عباس سرخاب در گفتگو با خبر ورزشی، درباره دیدار تیم های هوادار و استقلال حرف زد و برد آبی‌پوشان در ابتدای دور برگشت را موثر در کسب عنوان قهرمانی این فصل دانست و اظهاراتی را مطرح کرد.

بازی استقلال مقابل هوادار را دیدید؟

بله بازی تقریبا پایاپایی راشاهد بودیم که البته هوادار نسبت به استقلال به لحاظ بدنی برتر بود که شاید دلیلش وضعیت کرونایی بازیکنان استقلال و نا آمادگی بدنی آنها باشد.

اما استقلال برنده شد، این به چه دلیل می‌تواند باشد؟

به هر حال استقلال بازیکنان باتجربه‌تری دارد و توانستند از تک موقعیت‌هایی شان به ویژه روی ضربات ایستگاهی و کرنرها به خوبی استفاده کنند تا به یک برد مهم در شروع دور برگشت دست پیدا کنند. استقلال در این بازی بازهم نشان داد که خیلی دنبال کیفیت نبود ولی در کسب امتیاز باز هم موفق عمل کرد.

در مجموع بازی را چطور دیدید؟

بازی باکیفیتی را شاهد نبودیم و بیشتر جنگ و دعوا در میانه زمین بین هافبک ها در جریان بود. اما استقلال تعویض‌های خوبی داشت.

چطور؟

وقتی بازیکنان تهاجمی و بلند قامت به ترکیب استقلال اضافه شدند برتری استقلال به لحاظ آوراژ قدی در خط حمله بیشتر شد. این نکته مهمی برای استقلالی ها بود که در نهایت توانستند به سه امتیاز بازی هم دست پیدا کنند.

مطهری برای سومین بار در این فصل به عنوان بازیکن جایگزین آمد و گل زد. نظرتان چیست؟

مطهری بازیکنی با ارزش است و نمی‌دانم چه تدابیری در تفکرات کادرفنی وجود دارد که او را از ابتدا بازی نمی دهند. نمی دانم دلیل اصرار نیمکت استقلال برای فیکس بودن ژستد چیست. البته این بازیکن هم با کیفیت است ولی برای فوتبال ایران یکی مثل مطهری که شناخت بهتری از وضعیت لیگ دارد بیشتر می تواند کارایی داشته باشد.

نکته بارز در این دیدار چه بود؟

غیبت کوین یامگا به شدت به چشم آمد. فوتبال استقلال همچنان زیبا و چشم نواز نیست ولی بسیار خطرناک است. به ویژه در تک موقعیت‌هایی که این تیم به دست می‌آورد. این تیم مهره هایی دارد که می توانند اثرگذار باشند.

حرف پایانی؟

با توجه به عبور استقلال از بحران کرونا این ۳ امتیاز اهمیت زیادی داشت. البته این تیم هنوز در بحث مالکیت توپ در فاز حمله دچار مشکل است که اگر این مشکل رفع شود قطعاً مدعی اصلی قهرمانی تیم غیر از استقلال نیست.