بهروز سلطانی بازیکن اسبق تیم پرسپولیس در گفتگو با خبر ورزشی، درباره اعداد و ارقام مربوط به برخی بازیکنان و سرمربی تیم پرسپولیس اظهاراتی را خطاب به وزارت ورزش مطرح کرد.

از اوضاع و احوال باشگاه پرسپولیس در نقل و انتقالات تابستانی خبر دارید؟ می دانید که استقلال و سپاهان دو سرمربی پرتغالی آوردند. در این شرایط کار پرسپولیس تا چه اندازه برای رسیدن به قهرمانی دشوار خواهد بود؟

ظاهراً با واریز ۳۵۰ میلیارد تومان پول به حساب پرسپولیس از این باشگاه بوی کباب می آید. آخر این چه وضعیتی است که برای باشگاه پرسپولیس به وجود آمده است؟ بوی کباب باشگاه پرسپولیس تا دم در خانه ما هم می آید.

چطور؟

آخر مگر می شود یک بازیکن بیاید از اعداد و ارقام ۲۲ میلیارد، ۲۵ میلیارد یا ۲۷ میلیارد برای باشگاه های دیگر حرف بزند و قیمت بدهد! هر کاری قیمتی دارد و هر حرفه ای عدد و رقم مشخصی در آن تعریف شده است. به نظر می رسد مدیر باشگاه پرسپولیس تصمیم گرفته هر چه سریعتر این ۳۵۰ میلیارد پول سهام باشگاه را تبدیل به خاکستر کند.

چرا استقلال در سال «تولید دانش بنیان »مربی خارجی آورد؟/ پرسپولیس شده استیل آذین!/ از اتاق درویش بوی کباب می‎آید

قرار بود از این مبلغ بخشی هم به پیشکسوتان پرداخت شود. آیا شما از این رقم پولی نصیبتان شده است؟

خیر! گفتند ۵ درصد این ۳۵۰ میلیارد تومان که چیزی در حدود ۱۷ یا ۱۸ میلیارد می‌شود سهم پیشکسوتان است. به خدا اگر حق ما را ندهید حلال تان نمی کنیم. این پول برای پیشکسوتان هم هست. چطور می توانید هر کسی پای میز مذاکره می نشیند از عدد و رقم ۱۵، ۱۹ یا ۲۰ میلیارد حرف بزنید؟ پس وزیر ورزش ما کجاست!

به وزیر ورزش چه ارتباطی دارد؟

او رئیس مجمع باشگاه پرسپولیس است. اوضاع استقلال هم همینطور است. ای دو تیم برای وزارت ورزش هستند وگرنه رییس مجمع شان وزیر نبود. در سالی که به عنوان تولید "دانش بنیان" نامگذاری شده یکی از تیم های وزارت ورزش مربی خارجی آورده و آن یکی که پرسپولیس باشد در این وضعیت بد اقتصادی از قرارداد ۴۰ میلیارد سرمربی تیمش رونمایی می کند! یا حرف از خرید بازیکن ۲۵ میلیاردی از سوی این دو تیم است.

چرا استقلال در سال «تولید دانش بنیان »مربی خارجی آورد؟/ پرسپولیس شده استیل آذین!/ از اتاق درویش بوی کباب می‎آید

منظورتان سعید صادقی و شایعات مربوط به رقم پیشنهادی مدیربرنامه هایش به استقلال، پرسپولیس و گل گهر است؟

بازیکنی که سابقه ملی ندارد و تازه دو ، سه سال است که فوتبال را به شکل جدی آغاز کرده و هیچ عقبه‌ای ندارد چطور جرات می کند اینطور درباره قیمتش حرف بزند؟ اگر فوتبالیست استثنائی مثل ناصر محمدخانی یا علی کریمی بود باز یک چیزی! این همه مهندس و دکتر در کشور ما هستند که ماهی ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان حقوق می گیرند چرا از پول سهام هواداران به این شکل و شیوه حاتم بخشی می کنید؟ آقایان خودشان ممکن است هر لحظه از این باشگاه بروند و اصلاً به آینده پرسپولیس فکر نمی کنند. فقط چک می کشند و قرارداد می بندند! نمی گویند همین بازیکنان و مربیان فردا اگر پولشان را نگیرند شکایت می‌کنند و پنجره پرسپولیس را می بندند. آن وقت مردم چه گناهی کرده اند که سهام پرسپولیس را خریده اند؟ مردم سهام خریدند که پرسپولیس پیشرفت کنند نه اینکه هر کس نشست آن طرف میز و هر رقمی گفت می خواهم، فوری پولش را بپردازید. هر کاری حساب و کتابی دارد. نباید پول مردم را به این شکل تاراج کنید.

چه کسی باید به این مسائل ورود کند؟

قطعاً وزیر ورزش! بازرسی وزارت ورزش یا هر نهدی که در این زمینه مسئولیت دارد. آقای وزیر باید در سال دانش بنیان با این همه مشکلات اقتصادی از خواب بیدار شود. فردا اگر پرسپولیس نتیجه نگیرد مردم یقه او را می گیرند. چون مدیرعامل با یک امضا آمده و با یک امضا هم میرود. مگر قبلی ها بدهی به بار آوردند و رفتند کسی یقه شان را گرفت که بعدا یقه درویش را بگیرند؟ اما آقای سجادی که خودش باسواد و ورزشکار با سابقه است باید جواب مردم را بدهد. وقتی به تیم پرسپولیس نگاه می کنم کاملا آن را شبیه به تیم استیل‌آذین می بینم. تیمی که فقط پول خرج می کرد و آخر سر هم هیچ دستاوردی نداشت.