ستاره فوتبال بانوان آمریکا در مصاحبه ای از لغو یکی از جنجالی‌ترین قوانین کشورش ابراز تأسف کرد.

بیلی جین کینگ تنیسور سابق ، مگان راپینو فوتبالیست، لبرون جیمز بسکتبالیست و ستاره لس‌آنجلس لیکرز و همچنین چندین باشگاه از لیگ‌های فوتبال مردان و زنان آمریکا، از حکم دادگاه عالی ایالات متحده گلایه هایی کرده اند. دادگاه عالی ایالات متحده آمریکا، روز گذشته، حق سقط جنین را لغو کرد.

طرفداری | به گزارش موندو دپورتیوو بنابر حکم دادگاه عالی، یکی از ماده های قانون اساسی ایالات متحده تغییر می‌کند. این ماده حق سقط جنین را، از سال 1973 به رسمیت شناخته بود.  

اکنون و با رای دادگاه، اختیار قانون گذاری در مورد این موضوع به نمایندگان منتخب مردم اعطا می‌شود. هر ایالت باید خودش تصمیم بگیرد که حق سقط جنین را حفظ کند یا آن را ممنوع بدارد.

حالا مگان راپینو، فوتبالیست آمریکایی، در مصاحبه ای در این خصوص گفت:

من یک زن سفیدپوست، ثروتمند و مشهور هستم. در یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای جهان (سیاتل) زندگی می کنم و نه تنها از خودم، شهرم و چیزهایی که در اختیار دارم، محافظت می کنم، بلکه به عنوان یک فوتبالیست، از نشان و نام آمریکا نیز دفاع می‌کنم.

 همه اینگونه نیستند. ما می دانیم که این قانون بر زنان فقیر، زنان آفریقایی-آمریکایی، زنان مهاجر، زنانی که مورد تجاوز جنسی یا روابط خشونت باری قرار گرفته اند، تأثیر خواهد داشت. بنابراین معلوم نیست که این بهترین تصمیم ممکن باشد.

راپینو افزود:

تصور میکنم ممنوعیت سقط جنین مانع از سقط جنین نمی شود، بلکه از سقط جنین به شکل ایمن جلوگیری می کند. نمی توانم ظلم نهفته در این قانون را توصیف کنم، فکر می کنم ظلم نکردن و برقراری عدالت مهم است. پست ها و مناصب مادام‌العمر نیستند.

 دادگاه عالی ایالات متحده با اکثریت محافظه کار، با تصمیمی بحث برانگیز به حمایت از حق سقط جنین که از سال 1973 لازم الاجرا بود، پایان داد. این حکم با رأی مثبت 6 قاضی از 9 قاضی، در عالی ترین مرجع قضایی ایالات متحده تصویب شد. البته این حکم قصد تغییر قانون ایالت می سی سی پی را ندارد؛ طبق قانون این ایالت سقط جنین پس از 15 هفته بارداری ممنوع است.