کریستیانو رونالدو در روز پنجم فوریه (۱۶ بهمن) ۳۷ ساله شد و روز تولدش با نیمار و کارلوس توس یکی‌ست.

اگر بچه شما در روز پنجم فوریه به‌دنیا آمد، بلافاصله بروید و برایش کفش و لباس فوتبال بخرید! می‌پرسید چرا؟ خب شانس بسیار بالایی وجود دارد که فرزند شما تبدیل به یکی از بهترین فوتبالیست‌های روی کره زمین بشود. دلیلش این است. اگر باور نمی‌کنید لیست نام بازیکنانی که در پنجمین روز از دومین ماه میلادی به‌دنیا آمده‌اند را چک کنید.

چطور است از فوق ستاره منچستریونایتد و تیم ملی پرتغال، کریستیانو رونالدو، شروع کنیم؟ اسطوره شیاطین سرخ که امروز ۳۷ ساله می‌شود تقریباً هر عنوانی که در فوتبال وجود دارد را از آن خود کرده است؛ لیگ برتر، لالیگا، سری آ، لیگ قهرمانان، قهرمانی اروپا، توپ طلا. شما نام ببرد و او به‌دست می‌آورد. همه اینها به اضافه شرکای زندگی مشهورش، فرزندان شماره ۵ و شماره ۶ که در راه هستند، انبوهی از ماشین‌های لوکس، حرفه مدلینگ و خانه‌های لوکس در سراسر جهان؛ CR۷ خیلی به خودش حال داده است.

سپس ستاره پاری‌سن‌ژرمن و برزیل به پیش می‌آید؛ نیمار که ۱۹۸ میلیون پوند می‌ارزد و امروز در تاریخ پنجم فوریه ۳۰ ساله می‌شود. او چند روز پیش باز هم جایزه سامبا که به بهترین بازیکن برزیلی شاغل در اروپا اهدا می‌شود را به‌دست آورد.

اما فقط همین دو نفر نیستند، کارلوس توس هم در روز پنجم فوریه به‌دنیا آمده و امروز در زادگاهش آرژانتین تولد ۳۸ سالگی خود را جشن می‌گیرد. این ستاره آرژانتینی در طول دوران برجسته حرفه‌ای خود برای تیم‌های منچسترسیتی، منچستریونایتد و یوونتوس بازی کرده است و تبدیل به پردرآمدترین بازیکن جهان شد و هفته‌ای ۶۱۵۰۰۰ پوند در چین می‌گرفت. با این حال، پس از یک دوره نه چندان خوب در سوپرلیگ چین، به باشگاه دوران کودکی‌اش بوکاجونیورز برگشت اما در ماه ژوئن از این تیم کناره‌گیری کرد و بازیکن آزاد باقی ماند.

این سه نفر در حال حاضر سه تا از بهترین بازیکنان جهان هستند، اما ستاره‌هایی هم از سال‌های دور وجود دارند که در این روز به‌دنیا آمدند مانند گئورگی هاجی. هاجی را به دلیل مهارت بالایی که داشت «مارادونای کارپات» می‌نامیدند.

در جایی دیگر، میزبان لیگ برتر فعلی و سابق هم در چنین روزی به‌دنیا آمدند. مهاجم هادرزفیلد، جردن رادز ۳۲ ساله، و ستاره سابق منچستریونایتد عدنان یانوزای ۲۷ ساله هم در این تاریخ متولد شدند. پاتریک رابرتس ۲۵ ساله، بازیکن سابق منچسترسیتی که اکنون در ساندرلند است، و بیلی شارپ ۳۶ ساله که اسطوره شفیلد یونایتد است هم تنها دو نفر دیگر از این لیست هستند. بازیکن سابق تاتنهام، ودران چورلوکا ۳۶ ساله، و بازیکن سابق آرژانتین رودریگو پالاسیو ۴۰ ساله هم دو نفر دیگر هستند که به همراه ستاره سابق آرسنال و مربی فعلی رنجرز جیووانی فان‌برونکورست که امروز ۴۷ ساله می‌شود، جزو متولدین پنجم فوریه به حساب می‌آیند.

اما این تاریخ عجیب فوتبال فقط به بازیکنان مربوط نمی‌شود... مالک وستهام دیوید سالیوان ۷۳ ساله و بازیگر ۵۳ ساله مایکل شین که نقش برایان کلاف در فیلم «یونایتد لعنتی» را بازی کرد هم در تاریخ پنج فوریه به‌دنیا آمدند، مانند سرمربی سابق انگلیس اسون گوران اریکسن ۷۴ ساله.

اما چه نوع جادوگری میتواند چنین سرنوشتی را به متولدین پنجم فوریه بدهد؟ خوب، ستاره‌شناس مشهور جهانی، شلی فون استرونکل ادعا کرد که این مورد تصادفی نیست. او ادعا می‌کند: «دلوها (متولدین بهمن) نابغه هستند، مستقل هستند. آنها سریع‌تر از دیگران تصمیم‌گیری می‌کنند.»

بسیار خوب، کار تمام است: اگر در تاریخ ۵ فوریه به‌دنیا بیایید یک ستاره خواهید شد.