کریم بوستانی مربی سال‌های گذشته تیم استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره شرایط این روزهای باشگاه استقلال پس از جذب سرمربی جدید در بازار نقل و انتقالات اظهاراتی را مطرح کرد.

سرمربی جدید استقلال را چقدر می‌شناسید؟

شناختی از او ندارم. همانقدر که در رسانه‌ها او را معرفی کرده اند من هم را به همان اندازه میشناسمش. البته دیدم که خیلی‌ها به انتخاب ساپینتو انتقاد کردند خیلی‌ها هم تعریف کردند. لابد نظر باشگاه این بوده که وقتی الکساندر نوری نیامد دستشان خالی نماند.

چطور؟

معمولاً در این قبیل مواقع دلال‌ها چهار یا پنج نفر را به باشگاه معرفی می‌کنند تا در نهایت یکی از آنها را به باشگاه قالب کنند. حالا هم قرعه به نام این آقا افتاد تا به استقلال بیاید.

هیچ شناختی از ساپینتو ندارید؟

این طور که شنیدم در دوران فوتبالیست بودنش بازیکن بزرگی بوده اما در سالهای اول مربیگری اش پس از موفقیت‌های خوبی که داشته در سال‌های اخیر همواره ضعیف کار کرده است. این هم از هنر ایجنتش بود که توانسته ساپینتو را سرمربی قهرمان فصل پیش کند. در واقع مجیدی بود که کار را سخت کرد. حالا اگر ساپینتو به مقامی‌کمتر از قهرمانی برسد قطعاً ناکام خواهد بود.

ساپینتو با ۴ قهرمانی برای ایرانی ها لاف زد/ استقلال قهرمان آخر جدول نقل و انتقالات است!/ دلال سرمربی پرتغالی او را به استقلال قالب کرد

نظرتان درباره قول چهار قهرمانی ساپینتو چیست؟

یک مربی حرفه ای قول قهرمانی نمی‌دهد. فوتبال بالا و پایین زیاد دارد. هرگز یک مربی بزرگ و حرفه‌ای که به خودش مطمئن است چنین حرفی را نمی‌زند این آقا به قول ما خوزستانی‌ها، نیامده اولین لاف را زد. شاید میخواست خودش را در دل هواداران جا کند تا محبوب آنها شود اما نمی‌دانست که هواداران ایرانی با بقیه جاها فرق دارند. البته خدا کند که بتواند هر چهار قهرمانی که قول داده را بیاورد ولی باز هم می‌گویم مربی حرفه‌ای هرگز این طرف‌ها را نمی‌زند.

خبر دارید که آجرلو رسماً اعلام کرد قصد داشته مربی ایرانی بیاورد؟

من نمی‌دانم که این آقا از مربیان ایرانی قوی تر است یا نه! نتایج مجیدی شرایط را دشوار کرد. به خاطر همین مربیان ایرانی ترسیدند استقلال را در دست بگیرند. تیم بدون باخت و با گل خورده کم که همه از آن توقع قهرمانی دارند تیم معمولی نیست.

وضعیت نقل و انتقالات استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟

متاسفانه استقلال قهرمان شد ولی در جدول نقل و انتقالات آخر است!

درباره سعید صادقی نظرتان چیست؟

سعید صادقی از آن دسته بازیکنانی است که قلعه‌نویی آنها را از اوج گمنامی‌به اوج شهرت میرساند. امیر قلعه نویی هر وقت به تیمی‌رفته بازیکن‎سازی هم کرده. او این توانایی را دارد که بازیکنان بی نام و نشان را معروف کند. ایشان هم یکی از آنهاست که به گل گهر رفت و معروف شد. شاید تا قبل از پارسال کسی او را نمی‌شناخت ولی جای درستی که امیر از او بازی گرفت باعث پیشرفتش شد. البته امیدوارم شرایط این بازیکن مثل امین قاسمی‌نژاد یا رضا اسدی پارسال نشود. هر دو این بازیکن ها سال گذشته در نقل و انتقالات حسابی سروصدا کرده‌اند اما هر دو نفر در استقلال و پرسپولیس بازیکنانی ضعیف نشان دادند. خدا کند لااقل بازیکنی که این همه سروصدا برایش به راه افتاده به همان اندازه هم ارزش فوتبالی داشته باشد!

ساپینتو با ۴ قهرمانی برای ایرانی ها لاف زد/ استقلال قهرمان آخر جدول نقل و انتقالات است!/ دلال سرمربی پرتغالی او را به استقلال قالب کرد

درباره وریا غفوری گفته شده در حال پیوستن به تیم جواد نکونام است. شما خبری از این موضوع دارید؟

اول باید بگویم وریا غفوری در استقلال مورد کم لطفی قرار گرفت. غفوری در روزهایی که استقلال سرمربی نداشت به عنوان بازیکن، کاپیتان و سرمربی تیم از هم پاشیده بعد از استراماچونی را جمع کرد. زمانی که ممکن بود هر اتفاقی بیفتد ولی به او کم لطفی کردند. الان هم چند سال است در این تیم حکم بزرگتر را پیدا کرده است. از طرفی نکونام هم برای ادامه بازیهای آسیایی فولاد به یک بازیکن حرفه‌ای و باتجربه نیاز دارد و احتمالاً به سراغ وریا غفوری رفته است.

بابت وضعیت نقل و انتقالاتی استقلال دیگر صحبتی ندارید؟

خیلی‌ها فکر می‌کنند من در باشگاه استقلال کاره ای هستم. باورکنید هواداری از ماهشهر به من زنگ زده بود و گریه میکرد که شما را به خدا یه کاری برای تیم مان بکنید! آنها حس کرده اند مسئولان استقلال اصلا به فکر نیستند. طبیعی هم هست، چون با بازیکنان تمدید نمی‌کنند و بازیکن جدیدی هم نگرفته‌اند. بازیکن‌ها هم که یکی یکی از تیم جدا می‌شوند. خدا عاقبت این استقلال را بخیر کند.