در گذشته تیم ملی ایران با تیم های باشگاهی بازی دوستانه برگزار می کرد

برگزاری بازیهای دوستانه برای تیم ملی با باشگاه های فوتبال ایران پیشنهادی بود که جواد خیابانی مطرح کرد و البته او نگاهش به این بازیها متعلق به دوران دهه 50 و 60 فوتبال ایران است که برگزاری چنین بازیهای مرسوم بود.

به گزارش طرفداری، بعدها نوع بازیهای تیم ملی با بازیهای باشگاهی 2 مقوله جداگانه شد که در تاریخ فوتبال کشورمان تاثیر گذار بود.

در دهه پنجاه و قبل از بازیهای جام جهانی 1978 حتی با وجود بازی با تیم هایی مثل فرانسه، بلغارستان، یوگسلاوی، غنا، ولز و... تیم ملی با باشگاه های مختلفی مثل پرسپولیس و هما هم در شروع اردو، بازیهای تمرینی برگزار کرد.

در دهه هشتاد، مرحوم دهداری سطح این بازیها را افزایش داد و تیم ملی با تیم های باشگاهی و استانی مثل منتخب گیلان، ملوان بندر انزلی، برق شیراز، منتخب فارسف منتخب میناب و... هم بازی کرد.

در همان زمان تیم تهران الف در لیگ قدس با ترکیب نفرات اصلی تیم ملی بازی می کرد که این مسابقات هم بازی های تدارکاتی برای ملی پوشان محسوب شود.

به هر حال تصویری از بازی دوستانه تیم ملی ایران و باشگاه هواپیمایی ملی ایران، هما در تصویر مطلب می بینیم، در این بازی تیم ملی ایران، تیم هما را 5-0 شکست داد.