بارسلونا واکنش تندی به تصمیم آاس رم برای انصراف از شرکت در جام خوان گمپر نشان داده است. 

آاس رم از انجام بازی مقابل بارسلونا در جام خوان گمپر 2022 انصراف داد و به صورت یک طرفه کنار کشید. باشگاه رم با انتشار بیانیه ای در این مورد توضیح داد.

در بیانیه باشگاه رم آمده است:

 

باشگاه تایید می کند که از حضور در جام خوان گمپر که قرار بود در تاریخ 6 آگوست 2022 در بارسلونا برگزار شود، انصراف داده است. این تصمیم در راستای نیاز به اصلاح برنامه بازی‌ های دوستانه تابستانی به منظور تضمین دستیابی به بهترین آمادگی ممکن برای فصل جدید گرفته شده است. برنامه باشگاه اکنون به حداقل رساندن سفرهای تابستانی و انجام حداکثری بازی های دوستانه در خانه است. باشگاه مایل است از دعوت باشگاه بارسلونا تشکر کند.

بارسلونا این تصمیم را نپسندیده است. آنها یک بیانیه منتشر کرده اند که به طور غافلگیرکننده ای در آن آاس رم به شکایت هم تهدید شده است:

بارسلونا اعلام می کند که آاس رم به صورت یک جانبه و بدون دلیل تصمیم گرفته از حضور در جام خوان گمپر که قرارداد این بازی به توافق دو باشگاه رسیده بود، انصراف دهد. این بازی قرار بود در تاریخ 6 آگوست در نیوکمپ برگزار شود و همچنین قرار بود تیم مردان و زنان دو باشگاه با یکدیگر بازی کنند. باشگاه در حال یافتن یک حریف جدید برای نسخه امسال است. طی 24 ساعت آینده، پول بلیط ها به هواداران برگشت داده می شود و باشگاه می خواهد به طور واضح این را اعلام کند که تعلیق این بازی در شرایطی بوده که از کنترل ما خارج بوده و خواسته آاس رم بوده است. دپارتمان حقوقی باشگاه در حال بررسی اقدام احتمالی علیه باشگاه ایتالیایی برای خسارات وارده به باشگاه بارسلونا و هوادارانش به دلیل این تصمیم غیرمنتظره و غیرموجه است.

آاس رم در تاریخ 15 ژوئن موافقت خود را برای حضور در جام خوان گمپر اعلام کرده بود. ژوزه مورینیو می خواهد تمرکز تیمش برای آغازی قدرتمند در لیگ باشد و شاید این تصمیم آاس رم به دلیل تقویم بازی های سری آ باشد که به تازگی منتشر شده است.