اگرچه فرهاد مجیدی بارها تأکید کرده رکوردها برایش اهمیتی ندارد و فقط می‌خواهد در پایان فصل دنبال قهرمانی مسابقات را به دست آورد ولی از نظر هواداران و جامعه فوتبال، گاهی اوقات رکوردها ماندگار می‌شوند و شکستن آنها ماندگارتر. دقیقاً مانند اتفاقی که شاید تا چند هفته دیگر برای فرهاد مجیدی، استقلال و ناصر حجازی فقید رخ بدهد.

طلسم ۲۴ هفته‌ای

استقلال همراه با ناصر حجازی عزیز در فصل ۷۶ - ۷۷ نتایج خوبی گرفت و قهرمان شد .این تیم در آن مسابقات ۲۴ هفته بدون شکست بود و سرانجام در اهواز مغلوب شد ولی رکوردی که سرمربی فقید این تیم بر جای گذاشت، ارزشمند بود و اتفاقاً همین فرهاد مجیدی در آن زمان یکی از بازیکنان مؤثر استقلال به حساب می‌آمد.

۸ هفته تا شکستن رکورد

حالا هم استقلال همچنان بدون شکست است و شاگردان فرهاد مجیدی تا اینجای کار به هیچ تیمی در لیگ برتر باج نداده‌اند. آبی‌ها ۱۶ مرتبه در فصل جاری وارد میدان شده‌ و در پایان همه این دیدارها هرگز با ناکامی به رختکن بازنگشته‌اند .فرهاد این شانس را دارد که هشت هفته دیگر رکورد ناصر حجازی را بشکند و از استاد خود سبقت بگیرد.  

نباختن در دربی

البته در نهایت کاپ قهرمانی را به تیمی می‌دهند که امتیاز بیشتری جمع کرده نه اینکه باخت کمتری داشته باشد ولی اگر مجیدی و شاگردانش می‌خواهند رکورد ثبت شده توسط ناصر حجازی فقید را بشکنند، حتماً باید در مسابقه برگشت مقابل پرسپولیس هم مغلوب نشوند.