پرونده ویژه رسانه طرفداری به موضوع قانون سقف قراردادها اختصاص داشت...

قانون سقف قرارداد خنده دار است!

به گزارش طرفداری، در شرایطی که رسانه طرفداری از مدت ها قبل به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ درباره قیمت های نجومی اخطار داده بود (یک نفر جلوی این ریخت و پاش ها را بگیرد؛ رقم های سرسام آور در بازار لیگ برتر) و از باشگاه ها خواسته بود با اتحاد و هماهنگی مانع افزایش نجومی قیمت ها در بازار نقل و انتقالات شوند اما این اتفاق رخ نداد و حالا همه چیز به نفع بازیکنان، دلال ها و ایجنت ها پیش رفته است و با آشفته بازاری به نام نقل و انتقالات مواجه هستیم.

حالا که کار از کار گذشته، مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال از خواب سنگین خود بلند شده و می خواهند قانون خنده دار سقف قرارداد را بگذارند! فوتبال ایران از این قانون اصلا خاطره خوشی ندارد.

 

آخرین باری که چنین اتفاقی رخ داد، فقط چند بازیکن بودند که رقم نجومی می گرفتند و رنج قیمت باقی بازیکنان 100 میلیون تومان بود ولی سازمان لیگ سقف قرارداد 350 میلیون تومان را گذاشت که باعث شد همان بازیکنانی که 100 میلیون می گرفتند، خواهان سقف قرارداد شوند و ستاره ها هم با دور زدن قانون، بیش از سقف قرارداد می گرفتند.

این سقف قرارداد حتی باعث شد به برخی بازیکنان کنار سقف قرارداد، میلگرد، اتومبیل و... هم داده شود. حتی یکی از باشگاه ها به کاپیتان خود اجازه داد روی شورت تیم اسپانسر بگیرد و درآمد حاصل از آن را در جیب خودش بگذارد!

حالا تصور کنید سازمان لیگ سقف قرارداد را 10 میلیارد اعلام کند؛ آیا بازیکنی که 16 میلیارد می گیرد، از 6 میلیاردش می گذرد؟ قطعا نه ولی باقی بازیکنان که کمتر از 10 میلیارد می گیرند، خواهان این رقم خواهند شد.

تنها راه عبور از شرایط فعلی تعیین قواعد جوانمردانه مالی است، راهی که حرفه ای هم آن را طی کردند. باشگاه ها باید متحد و هماهنگ شوند و با اجرای قانون با این آشفته بازار نقل و انتقالات مبارزه کنند...