به گزارش "ورزش سه"، دوران شش ماهه حضور ژوزه مورینیو روی نیمکت جالوروسی قابل قبول بوده و این سرمربی پرافتخار در نیم فصل دوم در تلاش برای کسب سهمیه اروپایی خواهد بود. اما دیدار امشب رم برابر جنوا از اهمیت بالایی برای او برخوردار است و ژوزه مورینیو فرصت دارد تا به رکورد مهمی دست پیدا کند.

 

اولین دوره حضور ژوزه مورینیو در ایتالیا از سال 2008 تا 2010 رقم خورده و این سرمربی پرتغالی بعد از رقم زدن روزهایی درخشان در چلسی، دو سال را در اینتر سپری کرد. البته مورینیو دوران بسیار موفقی را در شهر میلان داشت و دو قهرمانی لیگ، یک کوپا ایتالیا و یک لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد تا اولین و آخرین سه گانه تاریخ فوتبال ایتالیا را رقم بزند. سرمربی پرتغالی حدود یک دهه را در اسپانیا و انگلیس گذراند و سرانجام سال گذشته روی نیمکت جالوروسی به فوتبال ایتالیا بازگشت.

 

 

مورینیو از 99 بازی اول مربیگری خود در سری آ، 61 برد، 21 تساوی و 17 شکست و در مجموع 204 امتیاز کسب کرده است. اگر رم امروز جنوا را شکست دهد، مورینیو به رکورد 62 برد از 100 بازی اول رسیده و با آنتونیو کونته، سرمربی مشهور ایتالیایی و فعلی تاتنهام برابری خواهد کرد. کونته در حال حاضر رکورد بیشترین پیروزی در 100 بازی اول خود در سری آ در دوران سه امتیازی را دارد و حالا مورینیو می تواند دقیقا کارنامه ای مشابه او به ثبت برساند. مورینیو و کونته در دوران مشترک حضور در لیگ برتر رابطه بسیار بدی با یکدیگر داشته و بارها علیه هم به تندی مصاحبه کردند.