ادموند اختر ستاره ارمنی و خوب تیم ملی و استقلال و آرارات در دهه هفتاد درباره بازیکنان خارجی حاضر در فوتبال ایران طی سالهای گذشته گفت این بازیکنان در ایران جان می گیرند وگرنه 95 درصد آنها بدون کارنامه به ایران می آیند.

ادموند اختر صحبت هایی را عنوان کرده است.

به گزارش طرفداری، اختر تاکید می کند که به جز نفراتی مثل جی لوید ساموئل، ژستد، دیاباته و مامه تیام که در تیم های بزرگ خارجی بازی کرده بودند اکثر بازیکنان خارجی شاغل در لیگ ایران بازیکنان درجه چندمی هستند که بعضی از آنها در لیگ ایران درخشش پیدا می کنند.

او در گفتگو با طرفداری می گوید:

در سالهای اخیر برخی از بازیکنان مثل لوسیانوپریرا و در سالهای قبل تر کسانی مثل فابیو جان واریو، الونگ، ایوان پترویچ و... در لیگ ایران خوب بودند اما این نفرات در ابتدا بدون اسم و رسم به ایران آمدند.

اختر می گوید:

حساب کار بازیکنان ملی پوش عراق و سوریه و کشورهای اطراف جدا که نمی توان اصلا روی انها به عنوان بازیکن خوب حساب کرد بلکه منظورم بازیکنانی است که از قاره های دیگر به ایران می آیند.

اختر می گوید:

بازیکنانی که به ایران می آیند در لیگ های بی کیفیت ذخیره هستند، سعید عزت اللهی حرف درستی می زند و می گوید شما از لیگ دانمارک انتقاد می کنید اما از همین لیگ دانمارک بازیکنی مثل کوین یامگا به لیگ ایران می آید و در فوتبال استقلال چهره می شود در حالی که او در تیم خود یعنی وایلم درلیگ دانمارک ذخیره بوده است. همین برزیلی هایی که می آیند در لیگ بی و سی برزیل بازی می کنند و در میان آنها 10 درصد هم در لیگ ایران به درد بخورد در نمی آیند.