مدافع ملی پوش آلمانی اولین مصاحبه‌اش را بعد از انتقال به زنبورهای وست فالن انجام داد.

نیکلاس زوله در مصاحبه با وب‌سایت رسمی بوروسیا دورتموند دلایل پیوستنش به دورتموند را شرح داد. او در انتقالی آزاد از بایرن مونیخ راهی دورتموند شد.

طرفداری | به گزارش وب‌سایت رسمی باشگاه دورتموند نیکولاس زوله در اولین مصاحبه اش بعد عقد قرارداد با این تیم گفت:

هنگامی که با باشگاه دورتموند صحبت کردم، یک هماهنگی کامل بین جاه طلبی ها و اهداف باشگاه با دستاوردها و جاه طلبی‌های خودم دیدم. اینکه می‌توانم به اهداف مورد نظرم با بوروسیا دورتموند دست یابم چشم انداز فوق العاده‌ای بود. بسیار مشتاق آغاز فصل جدید و بازی با پیراهن دورتموند هستم.

زوله سابقه بازی برای هوفنهایم و بایرن مونیخ را در کارنامه دارد؛ این درحالی است که هواداران دورتموند با هوفنهایم و بایرن مونیخ رابطه‌ی دوستانه ای ندارند. 

نیکولاس زوله در پاسخ به این سوال که چگونه می‌تواند دل هواداران را به دست آورد گفت: 

به نظرم با بازی خوب می‌توان دل هواداران را به دست آورد. وقتی خوب بازی کنم مردم می‌بینند که برای باشگاهم احترام و تعصب قائلم. هدف من نیز همین است. در این صورت هواداران برای کسب موفقیت‌های بزرگ (که بخشی از جاه طلبی های مشترک من و باشگاه است) از ما حمایت می‌کنند.

زوله درمورد خریدهای دورتموند، کریم آدیمی و نیکو اشلوتربک، گفت:

من به هر دوی آنها پیام داده ام. در اردوهای تیم ملی با آنها آشنایی پیدا کردم و به خوبی آنها را میشناسم. هر دو انسان‌های فوق العاده ای هستند و من با آنها رابطه خوبی دارم. فوق العاده با استعداد هستند و من فکر می کنم دورتموند خریدهای بسیار خوبی انجام داده است.

من در حال حاضر تعداد زیادی از جوانان حاضر در دورتموند را می شناسم و می دانم که آنها بازیکنان مستعدی هستند. این فرصتی برای تیم ماست که بتوانیم از این جوانان بهره ببریم و به کسب دستاوردهای بزرگ فکر کنیم.

زوله درمورد شایعات اضافه وزن و تنبلیش گفت:

اگر تنبل بودم، پس از آن مصدومیت جدی هرگز به فینال لیگ قهرمانان نمی رسیدم. مردم فقط آن حرف های من را شنیدند که گفتم همبرگر می‌خورم. آیا فکر می‌کنید دیگر بازیکنان فوتبال همبرگر نمی‌خورند؟

زوله در پایان گفت:

من امسال 27 ساله می شوم و 9 سال است که یک فوتبالیست حرفه ای هستم. اگر به دورتموند بیایم و محو شوم، مردم خیلی چیزها خواهند گفت. من نمی‌خواهم فرار کنم و یا در مواقع سخت پنهان شوم. من می‌خواهم نقش مهمی در تیم داشته باشم و کمک کنم تا فصل پیش رو، فصل خوبی برای دورتموند باشد.