بهمن طهماسبی بازیکن اسبق استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره وضعیت این روزهای این تیم و تمدید شدن قرارداد کاپیتان وریا غفوری اظهاراتی را مطرح کرد.

سرمربی استقلال امروز به ایران برگشت. خبر داشتید؟

بله! ای کاش که او اصلا نمی‌رفت! اصلا مشخص نشد این مدت برای چه در ایران نبود.

نظرتان درباره وضعیت استقلال چیست؟

وضعیت تیم اصلا خوب نیست. یک عده از تیم جدا شدند و بازیکنان تمدیدی هم یکی یکی در حال تمدید کردن هستند اما این روند خیلی کُند صورت می‌گیرد. بازیکن جدید و اثرگذاری هم جذب نشده! این‌ها نشان می‌دهد که شرایط تیم برای ورود به فصل آینده اصلا خوب نیست.

درباره بازیکنان بدون قرارداد نظر شما راجع به وریا غفوری چیست؟

این برای همه سوال شده که چرا قرارداد وریا غفوری را تمدید نمی‌کنند. کم کم این ذهنیت دارد برای همه ایجاد می‌شود که نکند این بازیکن دیگر نتواند در ایران فوتبال بازی کند.

چرا مدیران باشگاه موضع روشنی درباره وریا غفوری نمی‌گیرند؟

طبیعی است چون نمی‌توانند خودشان را روبروی هواداران قرار بدهند. باشگاه عکس العملی نشان نمی‌دهد چون می‌داند هرچه بگوید مردم قبول نمی‌کنند.

بچه ۴ ساله هم می داند چرا با وریا تمدید نمی کنند/ خداکند لااقل سایر تیم‌ها وریا را جذب کنند/ قرارداد غفوری تمدید نشود مردم روبروی آجرلو می ایستند

فکر می‌کنید دلیل این همه تعلل در تمدید قرارداد وریا غفوری چیست؟

این را دیگر الان همه می‌دانند. حتی یک بچه کوچک چهار ساله هم می‌داند که ماجرا از چه قرار است. اصلاً متوجه شرایط نمی‌شوم، مگر وریا غفوری حرف بدی زده که باید با او این چنین رفتار شود؟ این همه آدم سیاسی درباره فوتبال و فوتبالیست‌ها حرف میزنند و هر لایق خودشان است به اهالی فوتبال می‌گویند، وریا غفوری که درباره سیاست یا مسائل دینی کشور حرفی نزده است! فقط گفته به وضعیت معیشتی مردم رسیدگی کنید. ما از بچگی یاد گرفتیم که در اسلام به مسلمانان توصیه می‌شود حق گرفتنی است و حتما حق تان را بگیرید چون اگر این کار را نکنید در حق خودتان ظلم کرده اید. واقعاً آنهایی که در حق وریا غفوری ظلم می‌کنند بدانند این ظلم به خودشان بر می‌گردد.

در مجموع آینده استقلال را چطور توصیف می‌کنید؟

تنها نقطه امید این باشگاه این است که آقای آجرلو بتواند اتفاقاتی را رقم بزند که تیم بیشتر از این لطمه نخورد و از طرفی امیدوارم آقای آجرلو قرارداد وریا غفوری را تمدید کند.

چطور؟

وریا غفوری بزرگتر تیم استقلال بوده و می‌تواند تیم را در طول فصل جمع و جور کند. اولین کار آقای آجرلو باید همین باشد که قرارداد وریا غفوری را تمدید کند. در این صورت می‌تواند دوباره اعتماد هواداران استقلال را نسبت به مدیریت خودش به دست بیاورد در غیر این صورت هواداران استقلال دیگر به مدیرعامل نشان اعتماد نخواهد کرد و روبرویش می‌ایستند.