احمدرضا دانا در گفتگو با رسانه طرفداری، صحبت های جالبی را به زبان آورده است...

احمدرضا دانا، فوتبالیست سالهای دهه شصت تیم های فوتبال بوتان، هما، پاس و تیم ملی ارتش ایران میهمان طرفداری بود و به بهانه حضورش، خاطراتی از گذشته را با هم مرور کردیم.

به گزارش طرفداری، او که یک مدافع راست خوب بود درباره روزهای دهه شصت فوتبال حرف های جالبی زده است. این گفتگو را بدون کم و کاست می خوانید:

فیروز کریمی بهترین همبازی ام بود

فیروز کریمی بهترین همبازی ام بود. وقتی در تیم پاس بودم با فیروز کریمی در خط دفاع راحت بودم و در تیم هما هم با علی آقای سجادی عملکرد خوبی داشتیم اما در تمرینات تیم ملی و ارتش و بازیهای دیگر با محمد پنجعلی و مرتضی فنونی زاده عملکرد بهتری داشتم.

36 سال است با استیلی رفیقم. وقتی در تیم پاس بودیم، حمید استیلی، رضا امری و محمد شهبندیان بازیکنان جوان تیم ما بودند. از همان زمان با حمید استیلی دوست بودم و با او ارتباط خانوادگی هم داشتیم، برای حمید در پست فعلی اش آرزوی موفقیت دارم.

علی پروین با 41 سال سن، 2 گل به ما زد

بدترین باختم در فوتبال 6-0 با پیراهن هما برابر تیم پرسپولیس بود، در این بازی علی پروین که 41 سال داشت یک گل با ضربه سر به ما زد و یک گل را هم از فاصله دور و بدون دورخیز وارد دروازه ما کرد که دروازه بان ما در آن موقع احمدسجادی و یکی از ملی پوشان بسیار خوب فوتبال ما بود.

ناصر محمدخانی از همه بهتر بود

بین مهاجمانی که با آنها برخورد داشته ام، ناصر محمدخانی از همه بهتر بود و البته عبدالعلی چنگیز هم خیلی خوب بود اما بین هم تیمی های خودم حمید علیدوستی جزو ملی پوشان درجه اولی بود که همیشه از حضور کنارش لذت می بردم.

علی پروین من را می خواست

اگر به گذشته بر می گشتم و فرصت پوشیدن پیراهن تیم های پرسپولیس و استقلال را پیدا می کردم، زمینه برای پیشرفتم بسیار بهتر بود. همان موقع علی پروین به من گفت اگر به پرسپولیس بیای، با 5 بازی به تیم ملی می رسی، البته در همان زمان از استقلال هم پیشنهاد داشتم.

شاهین بیانی از من حلالیت گرفت

شاهین بیانی هر بار من را می بیند به من می گوید احمد حلالم کن تو در دفاع راست خیلی خوب بودی! البته گناه از شاهین عزیز نبود که مربیان تیم ملی من را به این تیم دعوت نمی کردند، لابد چون بهتر از من بود و من هم عضو تیم های غیر از استقلال و پرسپولیس بودم به تیم ملی دعوت نمی شدم.

حمید استیلی اختلافات را برطرف می کند

حمید استیلی امروز لایق سرپرستی تیم ملی است و امیدوارم با تجربه ای که دارد بتواند اختلافات و مشکلات بین ملی پوشان را رفع کند تا تیم ملی بتواند در جام جهانی عملکرد موفقی داشته باشد.