علی لطیفی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگو با خبر ورزشی، درباره اوضاع و احوال به وجود آمده در رأس کادر فنی تیم ملی اظهار داشت: متاسفانه در روزهای گذشته اتفاقاتی که نباید، افتاد و در نهایت، آرامش تیم ملی فوتبال کشورمان در حساس‌ترین ماه‌های باقی‌مانده تا جام جهانی بر هم ریخت.

وی افزود: ای کاش این اتفاقات لااقل ۲ یا ۳ ماه پیش می‌افتاد وگرنه در این برهه اصلاً درست نبود که به کادر فنی تیم ملی دست بخورد. اما با این همه بازم هنوز می توان تیم ملی را نجات داد.

بازیکن اسبق تیم ملی در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه صحبت هایی به گوش می رسد مبنی بر اینکه مربی تیم ملی باید ایرانی باشد و گزینه هایی مثل کارلوس کی روش از گردونه کاندیداهای سرمربیگری تیم ملی خارج شده اند فکر می کنم باید بیش از هر چیز به فکر انتخاب مربی باشیم که مقبولیت بالایی نزد مردم داشته باشد.

لطیفی با اشاره به نظرسنجی اخیر خبر ورزشی گفت: من نظرسنجی سایت خبر ورزشی را دیدم که بین علی دایی، نکونام، امیر قلعه نویی و گزینه هیچکدام، مردم دوست دارند مربی خارجی در راس کادر فنی تیم ملی باشد و بیشترین رای به گزینه هیچکدام داده شده بود، اما وقتی قرار نیست مربی خارجی بیاوریم باید علی دایی که بیشترین رای را بعد از هیچکدام آورده متقاعد کنیم تا هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد.

دایی، کریمی و خداداد را به تیم ملی بیاورید؛ هم مردم دوستشان دارند هم ملی پوشان/ این سه نفر دودستگی تیم ملی را از بین می برند

وی ادامه داد: در کنار علی دایی هم می توان از علی کریمی و خداداد عزیزی دو مهره محبوب و مورد وثوق مردم در کادرفنی تیم ملی استفاده کرد. هر سه این نفرات از نظر میهن پرستی اثبات شده اند و کسی در وطن پرستی شان شکی ندارد. علی کریمی و خداداد عزیزی دو رفیق قدیمی خود من هستند و علی دایی هم که همشهری من است. این سه نفر در کنار یکدیگر می توانند خیلی از مسائل را حل و فصل کنند.

فوتبالیست اسبق کشورمان تاکید کرد: با توجه به جایگاه و مقبولیت این سه نفر نزد اهالی فوتبال و مردم، قطعاً بازیکنان تیم ملی که این روزها بر اثر به وجود آمدن دودستگی کمی باهم زاویه پیدا کرده اند نیز دوباره مثل قبل همچون یک مشت واحد در خدمت تیم ملی خواهند بود.

لطیفی افزود: قطعاً حضور علی دایی در راس کادر فنی تیم ملی و حضور علی کریمی و خداداد عزیزی به عناوین مختلف مثل مربی و سرپرست می تواند کادر فنی تیم ملی را در کنار نفرات قبلی مثل کریم باقری و وحید هاشمیان به یکی از بهترین و مستحکم ترین کادر های فنی تیم ملی در طول سال های اخیر تبدیل کند. علاوه بر این در زمان کم باقی مانده تا شروع جام جهانی و با توجه به فرصت کم برای دور هم جمع شدن این تیم حضور دایی، کریمی و خداداد عزیزی در تیم ملی می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

دایی، کریمی و خداداد را به تیم ملی بیاورید؛ هم مردم دوستشان دارند هم ملی پوشان/ این سه نفر دودستگی تیم ملی را از بین می برند

لطیفی در پایان صحبت‌هایش تصریح کرد: من هم شنیدم که علی دایی تمایلی برای این کار ندارد اما باید با استفاده از افرادی که علی دایی حرفشان را زمین نمی اندازد اقدام کنیم تا در این برهه حساس از وجود چنین فردی که نه تنها در ایران بلکه در دنیا مقبولیت بالایی دارد استفاده کنیم. او می‌تواند به راحتی در همین زمان کم بازی های دوستانه خوبی هم برای تیم ملی تدارک ببیند. از طرفی علی کریمی و خداداد عزیزی هم به خوبی کل تیم را دور هم جمع می کنند.