بررسی کارنامه قضاوت‌های بیژن حیدری داور بین‌المللی کشورمان برای تیم استقلال در پنج دیدار اخیری که برای این تیم سوت زده مشخص می‌کند استقلال همواره با این داور، هم خوب گل زده و هم خوب برنده شده است. زدن ۱۱ گل در ۵ بازی و کسب ۴ برد و تنها یک تساوی دلالت بر این موضوع دارد.

آخرین قضاوت و برد ۶امتیازی

آخرین قضاوت بیژن حیدری برای تیم استقلال به هفته دهم لیگ برتر جاری و بازی در استادیوم آزادی و با هدایت فرهاد مجیدی مقابل تیم محرم نویدکیا برمی گردد. دیداری که استقلال با تک گل دقیقه ۳۵ جعفر سلمانی حریف صاحب نام اصفهانی خود را یک بر صفر شکست داد تا یک بازی شش امتیازی روبروی سپاهان که جزو رقبای جدی این فصل برای کسب عنوان قهرمانی یمشار می رود را با برد پشت سر بگذارد.

شکست خانگی نساجی

چهارمین بازی که استقلال با قضاوت بیژن حیدری انجام داد در چارچوب هفته بیست و نهم لیگ برتر بیستم در ورزشگاه وطنی قائمشهر مقابل نساجی مازندران بود که شاگردان فرهاد مجیدی موفق شدند با سه گل این تیم را شکست بدهند. وریا غفوری در آن دیدار دوبار موفق به گلزنی شد که یکی از روی نقطه پنالتی در نیمه اول بود. گل سوم را هم متین کریم زاده به ثمر رساند. در همان دیدار بابک مرادی پس از تعویض و خروج از زمین از روی نیمکت در دقیقه ۷۱ با کارت قرمز بیژن حیدری از زمین بازی اخراج شد و بازی هفته پایانی لیگ برتر مقابل سپاهان را از دست داد.

پیروزی قاطع در تبریز

استقلال پیش از آن و در هفته یازدهم لیگ برتر بیستم نیز با هدایت محمود فکری موفق شد تراکتور تبریز را در یادگار امام تبریز با قضاوت بیژن حیدری با سه گل شکست بدهد. در آن دیدار که تنها بازی گلزنی شیخ دیاباته در فصل گذشته بود، مهاجم سیه چرده استقلال دو بار در دقایق ۳۸ و ۶۵ برای آبی‌پوشان گلزنی کرد. مهدی قائدی دیگر گل استقلال در آن بازی که ۱-۳ شد را به ثمر رساند.

شکست سپاهان در تهران

دومین بازی از ۵ دیدار آخر استقلال با سوت این داور ظرف این مدت هم با برد استقلالی ها تمام شد. بازی هفته بیست و هفتم لیگ برتر نوزدهم مقابل سپاهان. دیداری که شیخ دیاباته در دقیقه ۵۲ از روی نقطه پنالتی زننده گل اول استقلال بود و شایان مصلح در دقیقه ۶۶ دروازه سپاهان را به اشتباه باز کرد تا شاگردان امیر قلعه‌نویی دو بر یک مغلوب بازیکنان فرهاد مجیدی شوند. آرش رضا وند در همان دیدار در دقیقه ۴۴ و با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد.

داور دربی برگشت لیگ نوزدهم

بیژن حیدری در هفته نوزدهم لیگ برتر نوزدهم هم قضاوت دربی برگشت را برعهده داشت. بازی که ارسلان مطهری هر دو گل استقلال را به ثمر رساند تا مسابقه حساس دو تیم در پایان بازی با تساوی دو بر دو به پایان رسیده و فرهاد مجیدی سرمربی استقلال در آن دیدار طعم شکست به پرسپولیس را نچشد.

قضاوت بازی مرگ و زندگی

حالا و در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی بیژن حیدری بار دیگر باید سوت قضاوت یکی دیگر از دیدارهای استقلال را به صدا در بیاورد. بازی که حکم مرگ و زندگی را برای شاگردان فرهاد مجیدی داشته و تعیین کننده سرنوشت آبی ها برای کسب یکی از دو جام معتبر پیش روی این تیم در فصل جاری فوتبالی است.