16 پیش در چنین روزی امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شد

16 سال قبل، جلسه معروف به خرد جمعی در فدراسیون فوتبال کشورمان، امیر قلعه نویی که چند ماه قبل استقلال را قهرمان لیگ کشور کرده بود را به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان منصوب کرد.

به گزارش طرفداری، برانکو سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی 2006 بود که به دنبال برکناری دادکان از ریاست فدراسیون فوتبال، او هم از کار برکنار شد و امیرقلعه نویی در روز 26 تیرماه 1385 جایگزین او شد.

در حکم کيومرث هاشمی، سرپرست وقت فدراسیون فوتبال برای امير قلعه نويی آمده بود:

نظر به خرد جمعی جامعه فوتبال در توانايی های مربيان بومی و با توجه به شايستگی، دانش و کارآيی جنابعالی و به موجب اين حکم به سمت سرمربی تيم ملی فوتبال بزرگسالان جمهوری اسلامی ايران منصوب می شويد. با توجه به در پيش بودن مسابقات مقدماتی جام ملتهای آسيا و لزوم ساماندهی مجدد تيم ملی به عنوان تبلور فوتبال داخلی و هسته پيوستگی و علاقه ملت شريف ايران به جامعه فوتبال انتظار دارم از تجارب موجود نهايت بهره برداری و از تکرار رويه های بی ثمر خودداری شود. همچنین آرا و نظريات پيشکسوتان، کارشناسان و متخصصان باید مورد توجه قرار گيرد. از مربيان و کادر فنی متخصص در هدايت و رهبری تيم استفاده شود. برنامه مداری، توجه به سرمايه های جوان، مستعد و انتخاب نخبگان سرلوحه کار قرار گيرد. رفتار و گفتار اعضای تيم ملی بايد تبلور فرهنگ غنی و اسلامی کشورمان باشد. توفيق روز افزون شما را از درگاه ايزد متعال خواهانم. گفتنی است امير قلعه نويی موفق شد فصل قبل استقلال را به مقام قهرمانی ليگ برتر باشگاههای ايران برساند.