آرایی که از نگاه اغلب کارشناسان غیر قانونی بود، تنها چند روز پس از صدور تغییر کرد تا برنامه نهایی لیگ دسته سوم تغییر کند و تیم آکادمی کیا به پلی آف انتخابی لیگ دسته دوم راه یابد...

با تغییر رای کمیته استیناف، تیم آکادمی کیا به مرحله پلی آف ورودی لیگ دسته دوم راه یافت.

به گزارش طرفداری، فدراسیون فوتبال بستر تبانی پهن کرد! / رای غیر قانونی در فدراسیون موقت عنوان مطلبی بود که پانزدهم تیر ماه در رسانه طرفداری منتشر شد. در این روز خبر رسید کمیته استیناف در اقدامی عجیب، به شکایت تیمی که در مهلت قانونی نسبت به تیم حریف معترض نشده بود با 19 هفته تاخیر رسیدگی کرده و نتیجه یک بازی را تغییر داده است.

همان تغییر نتیجه در لیگ سه باعث شد تیم مردان پاشا البرز به صورت مستقیم به لیگ دو صعود کند و تیم آریو اسلامشهر راهی پلی آف شود و تیم آکادمی کیا از راهیابی به پلی آف باز بماند.

اما با اعتراض آکادمی کیا نسبت به این موضوع که نتیجه بازی مردان پاشا البرز و نوین کشاورز علی آباد نباید بعد از 15 هفته صادر می شد، پرونده مجددا مورد بررسی قرار گرفت و رای برگشت تا حالا با تبدیل پیروزی آیین نامه ای مردان پاشا به همان نتیجه مساوی که در زمین بازی رقم خورده بود، آریو اسلامشهر به عنوان تیم اول گروه به صورت مستقیم به لیگ دو برود، تیم آکادمی کیا به مرحله پلی آف راه یابد و مردان پاشا در رده سوم قرار بگیرد.

اگر رای غیر قانونی صادر نمی شد شاید مردان پاشا البرز روز آخر بازی با آریو اسلامشهر را جدی تر می گرفت و این تیم را حذف می کرد اما به هرحال یک رای غیر قانونی ده، دوازده روز بعد از صدور ناگهانی، به حالت اولیه برگشت تا شرایط در پلی آف لیگ دسته دوم تغییر کند.

تیم های حاضر در لیگ سه، در سه گروه تلاش می کردند که از هر گروه تیم های اول مستقیم به لیگ دو راه یافتند و برای تعیین سهمیه چهارم صعود، سه تیم دوم گروه ها و بهترین تیم سوم گروه های سه گانه در دو پلی آف رفت و برگشتی متوالی با هم بازی می کنند تا از جمع آنها یک تیم به لیگ دو برسد.

برنامه جدید بازی ها با توجه به صعود تیم آکادمی کیا به شرح زیر است:

چهارشنبه 29 تیر

کیا تهران - داماش گیلان (19:30) ورزشگاه بعثت تهران (بازی رفت)

شنبه اول مرداد

دارایی تهران - سپاهان نوین اصفهان (19:30) ورزشگاه غدیر تهران 

(بازی رفت دو تیم در اصفهان مساوی شد)

یکشنبه دوم مرداد

داماش گیلان - کیا تهران (19:30) سردار جنگل رشت (بازی برگشت)

برنامه پلی آف نهایی انتخابی تیم چهارم صعود کننده به لیگ دو

شنبه 8 مرداد

بازی رفت؛ برنده کیا و داماش با برنده دارایی و سپاهان نوین

پنجشنبه 13 مرداد

بازی برگشت؛ برنده دارایی و سپاهان نوین با برنده کیا و داماش

ساعت هر دو بازی 19:30 است اما ورزشگاه محل برگزاری دو بازی متعاقبا و پس از مشخص شدن تیم های راه یافته به پلی آف نهایی مشخص می شود.