باشگاه سپاهان سیاست های نقل و انتقالاتی عجیبی را در پیش گرفته است

در روزهایی که سپاهان 9 میلیارد تومان تنها برای رضایت نامه یک بازیکن 29 ساله هزینه می کند، محصولات آکادمی این باشگاه به راحتی از این تیم جدا می شوند.

به گزارش طرفداری، سپاهان 9 میلیارد برای مهدی علی نژاد پول رضایت نامه داده و در چنین شرایطی، داوود رجبی، بازیکن جوان این تیم راهی تمرین فجرسپاسی شده است. رجبی بازیکن سپاهان بود و این بازیکن در سازمان لیگ قرارداد خودش را فسخ کرد که سپاهان نیز از این بازیکن شکایت کرد چرا که این بازیکن برای فسخ از قانون کم بودن تعداد بازی هایش در طول فصل استفاده کرده بود در حالی سپاهانی ها مدعی بودند او مصدوم بوده و به همین دلیل تعداد بازی هایش به حد نصاب نرسیده است اما او برای این که قصد داشت بیشتر بازی کند حاضر شد به سربازی برود و راهی فجرسپاسی شد.

در همین شرایط رضا اسدی، هافبک پرسپولیس که سابقه حضور در تیم های پایه سپاهان را دارد هم در حال انتقال به تراکتور است، مهدی امینی هم که تجربه حضور در فوتبال اسپانیا را داشت هم اکنون بدون تیم است و رضا میرزایی نیز چند هفته پیش راهی استقلال شد. از دیگر محصولات کارخانه بازیکن سازی سپاهان می توان به طور نمونه به رضا دهقانی اشاره کرد که در نفت مسجدسلیمان توپ می زند. در مجموع سپاهان به صورت افراطی به دنبال خرید های پر زرق و برق و گران است و همان طور که در نقل و انتقالات دست و دل باز است، در از دست دادن استعدادهایش هم دست و دل باز نشان می دهد و گاها این تیم مجبور شده پس از گذشت چند فصل برای برگرداندن بازیکن های آکادمی خودش هزینه گزافی بدهد اتفاقی که یکی دو دهه قبل برای استقلال رخ داد و این تیم بازیکنان جوانی مثل تیموریان، جباری و حیدری را به تیم های مختلف داد و مجبور شد برای بازگشت آن ها هزینه زیادی بدهد.

این رویه رویه اشتباهی است که در فوتبال ما جا افتاده است و انگار در اصفهان بازیکنانی که از پایه سپاهان بالا می آید ارزش زیادی برای مدیران این تیم ندارند. در اصفهان که به نوعی مهد فوتبال مدرن ایران شده نباید مرغ همسایه غاز باشد اما متاسفانه در نصف جهان هم مثل تمام ایران غریبه ها عزیزتر هستند.