تکرار قاب ماندگار فرهاد مجیدی و مجتبی جباری در استقلال؟ خیر، این آرزوی محالی است که شاید هر هوادار استقلالی داشته باشد!

انگار استقلال یا جای فرهاد مجیدی است، یا مجتبی جباری!

به گزارش طرفداری، روزگاری مجتبی جباری پاس های طلایی می فرستاد و فرهاد مجیدی هم گل هایی طلایی می زد ولی حالا سال ها از دوران بازی این دو می گذرد؛ هرچند آن ها پیروزی های مشترک زیادی با یکدیگر در استقلال به دست آوردند اما بعد از دوران بازی، رابطه شان تیره و تار شد. اوج نمایش باشکوه آنها همان دربی معروف فرهاد و شیث بود که مجیدی روی پاس جباری دروازه پرسپولیس را باز کرد و پیروزی های متوالی استقلال مظلومی مقابل پرسپولیس آغاز شد. آن صحنه که جباری در حالت نامتعادل یک پاس طلایی داد و فرهاد با عبور از شیث، توپ را از میان پاهای حقیقی به درون دروازه فرستاد هرگز از ذهن استقلالی ها پاک نمی شود. آن روز اگر می گفتی روزگاری این دو هشت و هفت محبوب روبروی هم می ایستند، آبی و قرمز به سلامت عقلت شک می کردند اما امروز اگر این دو را کنار هم تصور کنی، به جنون متهم می شوی!

وینفرد شفر «مجتبی جباری» را می خواست، باشگاه استقلال «فرهاد مجیدی» را

وقتی وینفرد شفر سرمربی استقلال بود، مدیران باشگاه در تلاش بودند یک دستیار ایرانی به کادرفنی مرد آلمانی اضافه کنند. مدیران باشگاه چند گزینه را مدنظر داشتند ولی خود وینفرد به دنبال مجتبی جباری بود، بازیکنی که وقتی شفر سرمربی استقلال بود هم در قامت بازیکن به جمع آبی پوشان برگشته بود.

ولی مدیران باشگاه با شفر هم عقیده نبودند و در نهایت فرهاد مجیدی را دستیار وینفرد شفر کردند که اتفاقا بعد از اخراج مرد آلمانی هم در مقطعی هدایت آبی پوشان را به عهده گرفت تا خیلی زود وارد دنیای سرمربیگری شود.

وقتی مجتبی جباری به خاطر فرهاد مجیدی عضو هیات مدیره استقلال نشد

در زمان وزارت مسعود سلطانی فر و در مقطعی که فرهاد مجیدی هدایت استقلال را به عهده داشت، کشمکش بین کادر فنی و کادر مدیریتی باشگاه به اوج رسیده بود و وزارت دست به تغییراتی در بدنه مدیریتی آبی پوشان زد.

وزارت ورزش قصد داشت یک پیشکسوت استقلال را هم به هیات مدیره اضافه کند که گزینه مسعود سلطانی فر، مجتبی جباری بود.

اما مسعود سلطانی فر خیلی زود از تصمیمش عقب نشینی کرد؛ او به این موضوع پی برد که رابطه خوبی بین مجتبی جباری و فرهاد مجیدی وجود ندارد و حضور جباری در هیات مدیره استقلال می تواند تنش ها را بیش از پیش کند.

طغیان 8 علیه 7 در گفتگو با طرفداری؛ مجتبی جباری: این آقا با لابی و زد و بند نگذاشت مربی استقلال شوم!

روز 13 اسفندماه سال 1399 درست در همان روزهایی که ساکت الهامی به باشگاه استقلال رفت و قصد داشت با مجتبی جباری، هدایت آبی ها را به عهده بگیرد ولی این اتفاق در نهایت رخ نداد، هشت سابق استقلال یک مصاحبه آتشین علیه فرهاد مجیدی انجام داد.

مجتبی جباری در مصاحبه اش با رسانه طرفداری با کنایه به فرهاد مجیدی گفته بود:

دیگران با لابی و زد و بند کردن یک بار نگذاشتند به کادر فنی اضافه شوم، شفر به عنوان سرمربی خارجی از همه جا بی خبر من را می خواست اما اتفاق ها طور دیگری رقم خورد.

این درست زمانی بود که مجتبی جباری اختلافش با فرهاد مجیدی را علنی کرد.

مصطفی آجورلو به خاطر فرهاد مجیدی، قید مجتبی جباری را زد

مصطفی آجورلو زمانی که مدیرعامل استقلال شد، قصد داشت مجتبی جباری را به عنوان مدیر آکادمی آبی ها انتخاب کند ولی نزدیکان مدیرعامل استقلال به او خبر دادند رابطه فرهاد و جباری خوب نیست.

آجورلو که حتی حکم مجتبی جباری را هم امضا کرده بود، به یک باره عقب نشینی کرد.

البته این کار چیزی نبود که مجتبی جباری به راحتی از آن بگذرد و او در مصاحبه علیه مدیرعامل استقلال هم موضع گیری کرد (مجتبی جباری: به آجورلو گفتم با نام من بازی کردید) و گفت:

 با من صحبت شده بود و حتی آقای آجورلو حکم را امضا کرده بودند ولی بنا به دلایلی این اتفاق رخ نداد. من حتی گفتم که می‌توانم کارهای خوب و متفاوتی در آکادمی انجام دهم ولی در نهایت نشد. الان هم دوست ندارم بگویم چرا نشد و بعدا در موردش صحبت می‌کنم ولی دلیلش واقعا ناراحت‌کننده بود. من حتی به آقای آجورلو هم گفتم که با نام من بازی کردید ولی در آن زمان هیچ مصاحبه‌ای انجام ندادم.

استقلال جای یک نفر است؛ فرهاد یا مجتبی؟

مجتبی جباری شب گذشته در برنامه فوتبال برتر بار دیگر به صورت علنی فرهاد مجیدی را به باد انتقاد گرفت. جباری از رفتار فرهاد مجیدی بعد از قهرمانی استقلال انتقاد کرد و گفت:

آقای مجیدی، خیلی بد است که تیم قهرمان می شود و تیم را می گذاری و می روی! 

مجتبی جباری همچنین در بخش دیگری از صحبت هایش ماجرای آکادمی استقلال را پیش کشید و مدعی شد فرهاد مجیدی به آجورلو گفته او به آکادمی استقلال نیاید:

قرار بود من مدیر آکادمی استقلال شوم که آجورلو گفت فرهاد گفته است مجتبی نباشد.

هرچه هست مرور تاریخ نشان می دهد دو پادشاه در یک اقلیم نمی گنجند؛ دو بازیکنی که به شدت بین هواداران استقلال محبوب هستند ولی رابطه اصلا خوبی با یکدیگر ندارند و نمی توانند همزمان در استقلال حضور داشته باشند.

هرچند هواداران استقلال همیشه دوست داشتند قاب های ماندگار این دو در دوران بازی شان، در دوران مربیگری هم تکرار شود ولی بعید است این اتفاق رخ دهد.