امشب (17 بهمن) نوبت به فرهاد اشراقی رسید تا تیم قرن خود را انتخاب کند. مهدی حدادپور در تماس تلفنی با اشراقی نظر او در خصوص تیم منتخب و برترین های قرن را جویا شد

فرهاد اشراقی در پروژه برترین های قرن فوتبال و ورزش ایران شرکت کرد. اشراقی متولد 12 آذر 1354 است. اشراقی از نماینده های رسانه است که در تیم منتخب حق رأی دارد. فرهاد اشراقی سردبیر خبرورزشی است که از سال 1376 تا 1400 در خبرورزشی فعالیت رسانه ای داشته است. اشراقی تیم برتر خود را بدین شکل اعلام کرده است:

دروازه بان:

احمدرضا عابدزاده انتخاب من در این پست است. گلری استثنائی همراه با روحیه بالا که در بسیاری از مقاطع منجی فوتبال ملی ما شد و یک تنه برایمان ثبت افتخار کرد.

دفاع چپ:

مجتبی محرمی را انتخاب می کنم. فراتر از سطح آسیا فوتبال بازی می کرد، از چپ و راست سانترهای فوق العاده ای داشت. بازیکنی چند پسته که  فوتبال او را از نزدیک دیده ام.

دفاع راست:

جواد زرینچه. رفت و برگشت های عالی داشت، کم اشتباه بود و تداوم و استمرار قابل ملاحظه ای داشت.

مدافعان میانی:

محمد پنجعلی انتخاب اول من در این پست است. تداوم و هوش بالایی داشت و در دوران فوتبالش مقابل مهاجمان بزرگی مثل چنگیز و علیدوستی به راحتی بازی می کرد. دیگر انتخابم در این پست سیدجلال حسینی است. تداوم و ویژگی های مثبتی دارد و با هر تیمی که بوده آن تیم کمترین گل را خورده است، از تیم ملی تا پرسپولیس.

هافبک دفاعی:

کریم باقری را انتخاب می کنم. خیلی کامل بود هم دفاع هم هجوم، دومین گلزن فوتبال ملی کشورمان هم بوده است.

هافبک راست:

مجید نامجومطلق انتخاب من در این پست است. با تکنیک بالا و زوج سازی منطقی با تمام کسانی که در کنارشان بازی کرده بود. از جواد زرینچه تا شاهرخ بیانی.

هافبک چپ:

علی کریمی. به خاطر تکنیک بالا، توان بازی با پا و سر و البته اینکه از کاملترین بازیکنان تمام ادوار فوتبال ایران بوده است.

هافبک نفوذی:

علی پروین را انتخاب می کنم. کاشته های فوق العاده، قدرت فرماندهی، مدیریت در زمین و هوش بالا و پاسهای فوق العاده، بازیکنی که در 41 سالگی در بازی با هما هم گل کاشته زد و هم با ضربه سر گل زد.

مهاجمان:

ناصر محمدخانی انتخاب اولم در این پست است. استارت ها و کاشته های فوق العاده ای داشت. همه بزرگان آسیا و فوتبال ایران از او ضربه خوردند به نظر من ناصر محمدخانی ویژگی های شناسنامه ای و منحصر به فردی داشت. دیگر انتخابم در این پست خداداد عزیزی است. یک استعداد و هوش ذاتی داشت که در شرایط سخت می توانست بازیکنان مقابل را دریبل کند و خوب هم پاس می داد.

سه بازیکن قرن:

مجتبی محرمی انتخاب اول، ناصر محمدخانی انتخاب دوم و علی پروین انتخاب سوم.

مربیان قرن:

علی پروین به عنوان مربی ایرانی و کارلوس کی روش به عنوان مربی خارجی.

داور قرن:

محمد صالحی.

تیم قرن:

استقلال 62 تا 64.

سه ورزشکار قرن:

غلامرضا تختی نفر اول، عبدالله موحد نفر دوم و حمید سوریان نفر سوم.