قرار بود استقلالی ها یک‌شنبه شب به مصاف الوکره قطر بروند اما این مسابقه به خاطر نگرانی سرمربی تیم از بابت مصدوم شدن بازیکنانش لغو شد و کار با تداوم تمرینات ادامه پیدا کرد. 

استخر اجباری 

با توجه به تمرینات پرفشاری که استقلالی‌ها سپری می‌کنند، بدن بازیکنان دچار کوفتگی عضلانی می‌شود و ریکاوری کردن آنها اهمیت فوق‌العاده زیادی دارد. به همین خاطر کادر فنی استخر را اجباری کرده و به همه بازیکنان تأکید دارند از زمانی که برای استخر و آب‌درمانی برای‌شان در نظر گرفته می‌شود، حداکثر استفاده را بکنند و اصلاً این مسئله را پشت گوش نیندازند چون غفلت از ریکاوری آب‌درمانی می‌تواند زمینه برای مصدومیت‌های جدی را در آستانه آغاز فصل جدید فراهم کند. 

تماس لحظه به لحظه با تهران 

بازیکنان و همراهان حاضر در اردوی ترکیه دیروز به طور لحظه به لحظه پیگیر شرایط قرعه‌کشی بیست و دومین دوره لیگ برتر بودند و می‌خواستند ببینند ترتیب رویارویی آنها با رقبای‌شان چگونه است. البته زمان آغاز قرعه‌کشی به گونه‌ای بود که آنها حتی می‌توانستند قسمت‌هایی از کار را به طور زنده هم تماشا کنند و دقیقاً همین کار را هم ‌کردند ولی با توجه به افرادی که در داخل مراسم قرعه‌کشی به نمایندگی از باشگاه استقلال حضور داشتند، استقلالی‌ها دنبال آن بودند تا بدانند فضای حاشیه مراسم چگونه است. 

ارسلان بازیگر نقش منفی/ جدایی ۲ بازیکن از استقلال/ ساپینتو حتی تنیس‌فوتبال را هم آنالیز می‌کند!

جدایی ۲ بازیکن از ۱۲ مرداد؟!

احتمالاً از اواخر هفته آینده دو بازیکن استقلال به صورت مقطعی از این تیم جدا خواهند شد. اگر ریکاردو ساپینتو در آخرین لحظات نظر خود را عوض نکند و همه چیز طبق برنامه جلو برود، امیرعلی صادقی و سینا سعیدی‌فر از روز دوازدهم مرداد راهی اردوی تیم امید می‌شوند و در اختیار مهدی مهدوی‌کیا قرار می‌گیرند تا برای مسابقاتی که قرار است به میزبانی ترکیه برگزار شود، آماده شوند. این دو بازیکن روز یک‌شنبه متوجه شدند دوباره به اردوی تیم امید دعوت شده‌اند و مقامات این تیم با مسئولان باشگاه استقلال پیرامون حضورشان مذاکرات لازم را انجام داده‌اند. فعلاً قرار است صادقی و سعیدی‌فر از ۱۲ مرداد در اردوی تیم امید باشند اما به شرطی که سرمربی استقلال در روزهای آینده نظرش را تغییر ندهد. 

فقط یک جلسه خرید 

احتمالاً اعضای کاروان استقلال تا قبل از بازگشت به تهران فقط یک جلسه مجال حضور در مراکز خرید را پیدا خواهند کرد. ساپینتو می‌خواهد حداکثر استفاده از زمان برپایی اردو در ترکیه را بکند و تا سرحد امکان اجازه ندهد بازیکنانش از فضای کمپ خارج شوند. این‌طور که پیداست استقلالی‌ها فقط یک‌بار و آن هم برای چند ساعت می‌توانند در آنکارا حضور پیدا کنند و احتمالاً روز جمعه هم هنگام بازگشت به تهران شاید بتوانند از مغازه‌های اطراف فرودگاه بازدید کنند. سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان معتقد است اردوی پیش‌فصل زمان تفریح نیست بلکه باید تیم را به بهترین حالت ممکن برای حضور در مسابقات رساند بنابراین هیچ بازیکنی نباید توقع گشت و ‌گذار داشته باشد. 

بازگشت طاهری

مدیر تیم استقلال برای شرکت در مراسم قرعه‌کشی بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر به تهران سفر کرد. در حالی که قرار بود معاونان باشگاه به نمایندگی از استقلال به مراسم قرعه‌کشی بروند، در آخرین لحظات مقرر شد بیژن طاهری مسافرت کوتاهی به تهران داشته باشد و به عنوان نماینده استقلال در جلسه قرعه‌کشی حاضر شود. طبق برنامه قرار بود طاهری بامداد امروز دوباره به سوی آنکارا پرواز کند و در کنار سایر آبی‌پوشان قرار بگیرد. 

ارسلان بازیگر نقش منفی/ جدایی ۲ بازیکن از استقلال/ ساپینتو حتی تنیس‌فوتبال را هم آنالیز می‌کند!ارسلان و نقش منفی 

ارسلان مطهری با چهره‌ای جالب و متفاوت در تمرینات صبح دیروز استقلال ظاهر شده بود. قیافه و به‌ویژه سبیل او مورد توجه همبازیانش قرار گرفت و به سوژه‌ای برای سربه‌سر گذاشتن با این بازیکن بدل شده بود. بعضی از استقلالی‌ها با مطهری شوخی می‌کردند و مدعی بودند این چهره که برای خودش ساخته، بیشتر از اینکه شبیه فوتبالیست‌ها باشد، او را شکل بازیگران نقش منفی فیلم‌ها کرده است. 

ارسلان بازیگر نقش منفی/ جدایی ۲ بازیکن از استقلال/ ساپینتو حتی تنیس‌فوتبال را هم آنالیز می‌کند!

توجه به سپک‌تاکرا 

بازیکنان استقلال گاهی‌اوقات در ابتدای تمرینات برای شادی و نشاط بیشتر با یکدیگر سپک‌تاکرا بازی می‌کنند و نکته جالب توجه اینجاست که سرمربی آبی‌پوشان حتی روی این قسمت از تمرین که جنبه تفریحی دارد هم فوق‌العاده حساس است. ساپینتو هرگاه استقلالی‌ها مشغول سپک‌تاکرا می‌شوند، آنها را از دور به دقت زیر نظر می‌گیرد و دستیارانش نیز همین کار را انجام می‌دهند. جالب اینجاست که بازیکنان استقلال هنگام بازی سپک‌تاکرا هم جی‌پی‌اس می‌بندند و تحرک‌شان در این بخش از کار نیز به طور کامل و دقیق ثبت می‌شود. البته قطعاً هنگام انجام این تمرین تفریحی دوندگی چندانی ندارند اما میزان ضربات قلب‌شان توسط این دستگاه‌ها ثبت می‌شود. 

استارت‌های کاوه 

کاوه رضایی فعلاً با انجام تمرینات ویژه مهیای حضور در عرصه رقابت‌های لیگ برتر می‌شود و به نظر می‌رسد بدنش تا رسیدن به مرز آمادگی مطلوب به زمان نیاز دارد. کاوه این روزها تمرینات ویژه‌ای را در ترکیه سپری می‌کند و دیروز جدا از کارهای بدنسازی استارت‌های انفجاری هم برایش تجویز شده بود. احتمالاً رضایی از هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر مجال حضور در میدان را پیدا خواهد کرد.