در شرایطی که با توجه به برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا(قطر) مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ آسیا از بهمن ماه ادامه پیدا می کند رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۲ در ماههای ابتدایی سال ۲۰۲۳ (بهار سال ۱۴۰۲) به پایان می رسد. این یعنی رقابت‌های لیگ قهرمانان بعدی درست زمانی آغاز می شود که مسابقات لیگ برتر بیست و دوم ایران و خیلی از کشورهای غرب آسیا تازه به پایان رسیده و نمایندگانشان برای حضور در مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا مشخص شده اند. این در حالی است که تیم استقلال به عنوان قهرمان لیگ برتر بیست و یکم در حال حاضر اولین و اصلی ترین دارنده مجوز حضور در مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا است اما مشخص نیست لیگ قهرمانان آسیا در فصل بعدی یعنی ۲۰۲۳ چه زمانی و به چه شکلی قرار است آغاز شود.

شاید استقلال به آسیا نرود/ موضوعی که ساپینتو را هم به فکر فرو برد!

ناگفته نماند؛ باید به این موضوع بحث پرونده های بدهکاری باشگاه استقلال و پرسپولیس را هم باید اضافه کرد که آنها نیز مانع دیگری برای حضور این دو تیم در دور بعدی لیگ قهرمانان آسیا به شمار می روند. اما شاید از آن مهمتر این است که کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز به طور دقیق مشخص نکرده که رقابت های دور بعدی لیگ قهرمانان آسیا از چه زمانی آغاز میشود.

شایان ذکر است که طبق روال معمول هر ساله و در ماه‌های بهمن و اسفند مسابقات مرحله پلی آف و گروهی لیگ قهرمانان آسیا آغاز می شد اما امسال نماینده کشورمان (فولاد) تازه باید ۱۲ بهمن در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ یعنی در اولین روزهای دومین ماه سال آینده میلادی بازی خود را برگزار کند.

از اردوی تیم استقلال در ترکیه هم خبر می رسد که ساپینتو در این باره با خسرو حیدری و مدیر تیم استقلال هم صحبت کرده و سعی دارد این موضوع را مشخص کند که آیا استقلال در لیگ بعدی قهرمانان قاره آسیا شرکت می کند یا نه! ظاهرا او و تیم فنی اش قصد دارند از حالا برای همه روزهای باقیمانده سال برنامه ریزی دقیقی داشته باشند.