سیدمهدی سیدصالحی درباره فصل بیست‌ودوم لیگ برتر اظهار داشت: در فصل پیش‌رو ۳ مربی جدید به لیگ می‌آیند که کمی ناشناخته هستند و باید دید تیم‌های آنها با چه سبکی به میدان می‌روندو چقدر موفق هستند.

وی افزود: اگر سال به سال لیگ برتر را آنالیز کنید، متوجه می‌شوید که هر سال ضعیف‌تر می‌شود و این موضوع روی نقل و انتقالات هم تأثیر گذاشته است. در گذشته بازیکن در فصل نقل و انتقالات زیاد بود ولی در سال‌های اخیر بسیار کم شده است.

مهاجم پیشین استقلال ادامه داد: در این فصل تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان، فولاد و گل‌گهر مدعی جدی قهرمانی هستند با این حال عملکرد این تیم‌ها در یارگیری هم مهم است و باید دید بازیکنان جدید می‌توانند در این تیم‌ها تأثیرگذار باشند یا خیر؟

سیدصالحی در خصوص عملکرد ساپینتو با استقلال گفت‌: کار ساپینتو در فصل جدید سخت است و باید از عوان قهرمانی آبی‌پوشان دفاع کند. باید دید ترکیب و سیستم تیمش بر چه مبنایی است. تنها ایرادی که می‌شود از این مربی پرتغالی گرفت، این است که چند هفته را از دست می‌دهد تا شناخت خوبی از لیگ و حریفان پیدا کند. ساپینتو در مربیگری عملکرد قابل دفاعی نداشته ولی این ملاک نیست و شاید در فوتبال ایران بهترین عملکرد را داشته باشد. به هر حال باید صبر کرد و دید ساپینتو چه دستپختی خواهد داشت.

مهاجم اسبق سپاهان و استقلال در پایان به بازی دو تیم در هفته اول اشاره کرد و گفت‌: سرمربی هر دو تیم پرتغالی هستند ولی تجربه‌ای در فوتبال ایران ندارند. چون بازی اول دو تیم است، بدنسازی بازیکنان بسیار مهم است و بدن بازیکنان هر تیمی آماده باشد، کار حریف بسیار سخت می‌شود. بازی استقلال و سپاهان تقابل دو قطب فوتبال ایران است و عیار ساپینتو و مورایس را مشخص می‌کند.