رئیس بارسلونا می گوید که کار این باشگاه در بازار نقل و انتقالاتی هنوز تمام نشده است. 

خوان لاپورتا در مورد فعالیت بارسلونا در بازار نقل و انتقالاتی صحبت کرده است.

طرفداری | بارسلونا یکی از پرکارترین باشگاه های اروپا در بازار نقل و انتقالات تابستان 2022 بوده است. این تیم تا این لحظه بازیکنانی مانند لواندوفسکی، ژول کونده، رافینیا، فرانک کسیه و آندریاس کریستنسن را به خدمت گرفته و شایعات می گویند که کار بلوگرانا در بازار هنوز به پایان نرسیده است. خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا مصاحبه جدید و مفصلی با CBS انجام داده که بخش دوم آن را در زیر می خوانید:

در مورد خریدها باید بگویم که تلاش ما این است تا در مسیر فلسفه باشگاه حرکت کنیم، همان فلسفه ای که ما را به موفقیت رساند. با ورود بازیکنانی مانند لواندوفسکی، کونده، کریستنسن، کسیه و رافینیا تقویت شده ایم احتمالا باز هم خریدهایی خواهیم داشت. برناردو سیلوا؟ او بازیکن بسیار خوبی است. با این حال باید به قراردادی که او با منچسترسیتی دارد و در مجموع به آن باشگاه احترام بگذاریم. در منچسترسیتی دوستانی مانند چیکی بگریستین، پپ گواردیولا و خلدون مبارک دارم و افراد زیادی را می شناسم. 

یکی از مشکلات بارسلونا در تابستان، ثبت قرارداد بازیکنان جدید است؛ خوان لاپورتا در این خصوص گفت:

ببینید، هیچکس از کار لالیگا سر در نمی آورد اما ما تمام تلاشمان را انجام می دهیم تا به قوانین احترام بگذاریم. گاهی اوقات در تفسیر از قوانین تفاوت هایی به وجود می آید؛ خواهیم دید چه پیش می آید. با این حال فکر می کنم لالیگا از تلاش ما و اقداماتی که انجام داده ایم تا قانون را زیر پا نگذاریم باخبر است و برای ما دردسر نمی تراشد. 

رئیس باشگاه بارسلونا در مورد گزینه اول جدایی از تیم هم همان صحبت های قبلی خود را بیان کرد:

پیش از هر چیزی باید بگویم که دوست داریم فرنکی را در بارسلونا نگه داریم. کیفیت فنی و شخصی او را بی نهایت می پسندیم و به شخصه هم دوست دارم او را در تیم نگه داریم. علاوه بر اینها در جریانم که خودش هم دوست دارد بماند. در مورد دستمزد او هم باید بگویم که سیاست ما در قبال دستمزد همه بازیکنان همین است. خرید های جدید برای مثال دستمزدی دارند که با ساختار اقتصادی باشگاه سازگار است. فرنکی با ما قرارداد دارد و ما به آن احترام می گذاریم. نمی توانیم او را مجبور کنیم دستمزدش را کاهش دهد و این تصمیم به خودش مربوط می شود. شرایط را برای همه بازیکنان توضیح داده ایم و از هرکس که بتواند کمک کند قدردانی می کنیم، در مورد دمبله هم همین اتفاق افتاد و او با ما همکاری کرد.  

اگر او نخواهد دستمزدش را کاهش دهد؟ خیلی ساده، به کارش در تیم ادامه می دهد. او قرارداد دارد و ما به تصمیمش احترام می گذاریم. فرنکی بازیکن بارسلونا محسوب می شود و ما روی او حساب می کنیم. با این حال در فوتبال شما هیچ وقت نمی توانید بگویید که چه پیش خواهد آمد. با این حال می توانم بگویم که احتمال ماندن او زیاد است و به عنوان رئیس بارسلونا سعی می کنم او را در تیم نگه دارم.