به گزارش "ورزش سه"، تور پیش فصل بارسلونا در آمریکا به پایان رسید و تیم تحت هدایت ژاوی توانست سه پیروزی و یک تساوی در بازی های دوستانه کسب کند. این چهار بازی دوستانه به ژاوی کمک کردند تا به انتخاب فهرست نهایی خود نزدیک شود. از ابتدا مشخص بود و ژاوی نیز چند بار در نشست های خبری خود تاکید کرد که بازیکنان غایب در تور، جایی در فهرست او برای فصل بعد ندارند.

 طبق ادعای اسپورت، پس از بازی های دوستانه، او به این نتیجه رسیده تا ممفیس دیپای و اِزرا عبده را نیز در فهرست خروج قرار دهد. در خط حمله بارسلونا 10 بازیکن حضور دارند که باید برای سه پست مبارزه کنند. ژاوی، دیپای و عبده را در اختیار باشگاه گذاشته و به آنها نیز اعلام کرده که بهتر است به دنبال یک تیم دیگر برای خود باشند.

اسپورت نوشته است که تنها ابهام ژاوی در مورد میرالم پیانیچ است. هافبک بوسنیایی پس از یک فصل حضور قرضی در بشیکتاش، به بارسا برگشته و قصد ماندن دارد. او اخیرا در یک مصاحبه گفت که از کار با ژاوی لذت می برد و دوست دارد فصل بعد در بارسلونا بماند اما سرمربی کاتالان هنوز برای حفظ او به جمع بندی نهایی نرسیده است. ژاوی ترجیح می دهد تا 12 روز دیگر، فهرست نهایی خود را مشخص کند و همه بازیکنان مازاد نیز جدا شوند ولی این احتمالا غیرممکن خواهد بود و شاید تا روز پایانی نقل و انتقالات نیز وضعیت خروجی ها روشن نشود. ژاوی قرار است طی روزهای آینده با پیانیچ جلسه ای داشته باشد و تصمیم نهایی خود را به وی اطلاع دهد. در بارسلونا یا جای پیانیچ است یا نیکو گونزالس و فعلا ژاوی روی نیکو نظر مثبت دارد.