به گزارش "ورزش سه"، پیانیچ یکی از بازیکنانی بود که گفته می‌شد نامش در فهرست مازاد بارسا به چشم می‌خورد و آنها آماده هستند تا در صورت دریافت پیشنهادی مناسب، او را به فروش برسانند. 
اما حالا شرایط فرق کرده و این بازیکن به یکی از شگفتی‌های تور پیش فصل این تیم تبدیل شده است. او با عملکرد خوبی که به نمایش گذاشت نشان داد که می‌تواند در سطحی بازی کند که فرصتی برای حضور در میدان پیدا کند و توجه ژاوی را نیز جلب کرده است. 
بسیاری از منابع اسپانیایی خبر داده بودند که پیانیچ پیشنهادهای بسیاری از باشگاه‌های مختلف دریافت کرده است اما حالا روزنامه اسپورت مدعی شده که اولویت اول او این است که به حضور در نوکمپ ادامه دهد و شانسش را برای راه یافتن به ترکیب ژاوی در فصل آینده امتحان کند. 


این بازیکن تصمیمش در این زمینه را به مدیران بارسا هم اعلام کرده و قرار است تکلیف نهایی او برای ماندن در این تیم یا ترک نوکمپ در همین هفته مشخص شود. 
نکته‌ای که تردیدی در آن وجود ندارد این است که اگر پیانیچ قصد داشته باشد به حضورش در بارسا ادامه دهد، باید با کاهش مبلغ دستمزدش موافقت کند چون این باشگاه در حال حاضر به صورت جدی با معضل سقف پرداخت دستمزد تعیین شده از سوی لالیگا روبرو است. 
پیش از این گفته شده بود که باشگاه‌هایی چون یوونتوس، ناپولی و لاتزیو شرایط این بازیکن را زیر نظر دارند و به جذب او امیدوار هستند اما به نظر می‌رسد که او تمایلی برای بازگشت به فوتبال ایتالیا ندارد.