به گزارش "ورزش سه"، جواد نکونام در نشست خبری پس از دیدار سوپر جام اظهار کرد: به مردم و هواداران خوب فولاد خوزستان تبریک می‌گویم و امیدوارم این افتخار سال‌های سال ادامه‌دار باشد و مردم خوزستان خوشحال شوند چون کمترین حق آنها، دیدن موفقیت‌های تیم فولاد است.

 

او ادامه داد: می‌دانستیم بازی سخت و سنگینی برای هر دو تیم است. در دیدار اخیرمان در لیگ برتر هم مقابل پرسپولیس مستحق شکست نبودیم ولی امروز با برنامه کار کردیم و توانستیم نقاط قوت پرسپولیس را کنترل کنیم و از نقطه ضعف آنها بهره ببریم و به گل برسیم.

 

سرمربی فولاد اضافه کرد: اگر دقت می‌کردیم، می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم و زمانی که پرسپولیس ۱۰ نفره شد، موقعیت‌های خوبی به‌وجود آوردیم ولی متاسفانه زمانی‌که ما هم یک اخراجی دادیم، تحت فشار قرار گرفتیم، اما در آخر مسابقه هم می‌توانستیم یک گل دیگر بزنیم ولی بی‌دقتی کردیم. پرسپولیس هم یکی، دو موقعیت داشت ولی آنها را تحت کنترل خودمان داشتیم و بازی را در دست گرفتیم.

 

نکونام یادآور شد: آن بازیکنان پرسپولیس که در لحظه و ثانیه می‌توانستند سرنوشت بازی را عوض کنند، کنترل کردیم. به مردم خوزستان تبریک می‌گویم و خوشحال هستم که با زحمات بچه‌ها توانستیم در جام حذفی و سوپر جام که بهترین‌های ایران بودند، قهرمان شویم و نشان بدهیم تیم قابل احترامی هستیم.

 

سرمربی فولاد ضمن تشکر از بازیکنانش گفت: آن بازیکنانی که سال قبل جام حذفی را برای ما آوردند و امسال کنارمان بودند و حتی آنهایی که امروز به‌خاطر کرونا در کنار تیم حضور نداشتند، برای فولاد زحمت کشیده‌اند، مطمئن باشید در آینده بازهم از این تیم خواهید شنید.

 

نکونام عنوان کرد: خدا را شکر در دو سال و نیم حضورم در فولاد خوزستان، یک‌بار تیم سوم جدول شدیم، یک‌بار به قهرمانی در جام حذفی رسیدیم و امروز هم سوپر جام را با کمک و زحمات این بچه‌ها و اعضای هیئت‌مدیره و مدیریت باشگاه و کارخانه فولاد به‌دست آوردیم. این جام و موفقیت‌ها تنها برای من نیست و شرایطی است که از قبل فراهم بوده است. در این جام آقایان رضایی، آذری، ابراهیمی و ... دخیل هستند؛ بازیکنانی که دیگر در کنارمان حضور ندارند و نفرات جدید برای موفقیت فولاد زحمت کشیدند.

 

او اضافه کرد: در شرایط سختی کارمان را شروع کردیم چون باشگاه‌های دیگر خیلی هزینه کرده بودند ولی نشان دادیم لیاقت و شایستگی بالایی داریم و در ادامه نیز باید برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ‌یکی، دو مهره دیگر بگیریم تا با قدرت بیشتر و بهتری حضور پیدا کنیم.

 

سرمربی فولاد خوزستان با اشاره به این‌که نیاز به جذب بازیکن دارند، عنوان کرد: اگر قرار است مثل پارسال نتیجه بگیریم، خودم دیگر توانش را ندارم چون مربی‌ای نیستم که نخواهم به موفقیت برسم. همیشه دوست دارم تیمم را به موفقیت برسانم و برای آن تلاش کنم؛ حتی اگر باخت یا برد باشد. من به دنبال جایگاه‌های بالاتر هستم و امیدوارم نماینده شایسته‌ای برای ایران در لیگ قهرمانان باشیم.

 

نکونام در خصوص تمجید یحیی گل‌محمدی از عملکرد فولاد ابراز کرد: باید از یحیی عزیز که بزرگتر از من است و هم‌دوره هم بودیم، تشکر کنم. یحیی کاپیتان من بوده و تیم قابل احترامی را در این سال‌ها ساخته و نتایجی هم که کسب کرده، عملکردش را نشان می‌دهد. ما در زمین مسابقه رقیب ولی در بیرون از آن دوست هستیم. به آنها هم خسته نباشید می‌گویم و این باخت، چیزی از ارزش‌های یحیی عزیز کم نمی‌کند.

 

او درباره ادامه همکاری‌اش با فولاد در آینده عنوان کرد: امیدوارم شرایط طوری رقم بخورد که بهترین اتفاقات بیفتد. به این‌که در آینده کجا هستیم، فکر نمی‌کنم ولی من تا روزی که در باشگاه فولاد خوزستان هستم، تمام وجود و توانم را می‌گذارم. شکل و شگرد مربیگری من این است در هر تیم، بازیکنان خوبی استفاده کنم تا به موفقیت برسم. روزی هم که من را نخواهند و جدا شوم، برای موفقیت تیم بعدی‌ام وقت می‌گذارم. امیدوارم این موفقیت‌ها برای باشگاه فولاد ادامه پیدا کند چون مردم خوزستان لیاقت این شرایط را دارند.