ابراهیم تقی پور در گفت‌وگو با خبرورزشی درباره شرایط استقلال، جذب بازیکن خارجی از ازبکستان همچنین بازی جام حذفی مقابل پیکان صحبت کرد.

استقلال باز هم بازیکن خارجی گرفته! نظر شما در این باره چیست؟

پیش از این سرور جپاروف از ازبکستان هم برای استقلال بازی می‌کرد که اتفاقا او هم از بازیکنان سابق تیم لوکوموتیو بود. در آن دوران تجربه مثبتی در این زمینه برای تیم رقم خورد و مشخص شد ازبک‌ها خیلی خوب با وضعیت تاکتیکی تیم های ایرانی جور می‌شوند. فکر می‌کنم این بازیکن هم بتواند شرایط خوبی از خودش ارائه بدهد.

چطور؟

با نگاهی به آمار و ارقامی‌که درباره این بازیکن طی روزهای گذشته در رسانه‌ها دیدم ظاهراً در پست هافبک تهاجمی‌بازی می‌کند. فرهاد مجیدی هم در صحبت‌های گذشته اش گفته بود که می‌خواهد بازیکنی بیاورد که روند تهاجمی‌استقلال تقویت شود. فکر می‌کنم منظورش همین بازیکن بوده و استقلال در نیم فصل اول نشان داد که در جمع بازیکنانش فاقد چنین بازیکنی است.

گرچه این اواخر مهدی مهدی پور و امیرحسین حسین زاده قدرت خط هافبک استقلال در فاز هجومی‌را افزایش داده بودند.

بازی استقلال مقابل هوادار را دیدید؟

بله. بازی با کیفیتی نبود اما مهم سه امتیازش بود که استقلال توانست آن را کسب کند و در شرایطی که تیم از تعطیلات برمی‌گشت و تعدادی از نفراتش کرونایی شده بودند این برد در شروع دور برگشت خیلی اهمیت داشت.

دیدار مقابل پیکان در جام حذفی را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

جام حذفی جام شگفتی‌هاست. قطعاً استقلال نباید فکر کند که چون در لیگ این تیم را با سه گل شکست داده این بار هم می‌تواند همان نتیجه را تکرار کند. فضای جام حذفی اصلا قابل قیاس با لیگ نیست. البته امیدوارم که این اتفاق بیافتد و باز هم استقلال با گلهای زیاد برنده شود ولی حالا پیکانی‌ها با شناخت بهتری از استقلال به مصاف این تیم می‌آیند و نمی‌خواهند دوباره بازنده باشند.

بخت کدام تیم برای برد بیشتر است؟

قطعاً استقلال. با توجه به عادت خوب این تیم به پیروزی حتماً بازیکنان استقلال در بازی با پیکان دنبال برد هستند ولی باید جانب احتیاط را هم رعایت کرد. گرچه استقلال در این فصل نشان داده قبل از گل زدن به گل نخوردن فکر می‌کند و آمار خوبی هم در گل نخوردن و نباختن دارد. امیدوارم این بازی با پیروزی و صعود استقلال تمام شود.