به گزارش "ورزش سه"، بارسا مبلغ قابل توجهی برای تقویت تیمش در این پنجره نقل و انتقالاتی هزینه کرد که با انتقاد بسیاری از باشگاه‌ها و سرمربیان تیم‌های دیگر روبرو شد و حالا گتوزو نیز به این جمع پیوسته است. 
شرایط بارسا در فصل گذشته و ناکامی این تیم در لالیگا، لیگ قهرمانان و لیگ اروپا باعث شد که این باشگاه به صورت جدی به فکر بهبود شرایط باشد و ستاره‌هایی چون روبرت لواندوفسکی، رافینیا و ژول کُنده را به خدمت بگیرد. 
این در حالی است که شرایط مالی این باشگاه در چند ماه اخیر چندان خوب نبوده و آنها مجبور شدند برای تامین بودجه این خریدها بخشی از حق پخش تلویزیونی 25 سال آینده و همچنین سهام بارسا استودیو را بفروشند. 


والنسیا روز یکشنبه اولین دیدارش در فصل جدید لالیگا را با حضور سرمربی جدید روی نیمکت، برابر خیرونا برگزار خواهد کرد و گتوزو پیش از این بازی درباره شرایط تیمش گفت:« ما سامو کاستیخو، نیکو و لینو را از بارسلونا جذب کردیم. گونسالو گوئدس از جمع ما جدا شد و امیدواریم که بتوانیم جایگزینی برای او پیدا کنیم.»
این مربی ایتالیایی با اشاره به شرایط سختگیرانه لالیگا در مسائل مالی اظهار داشت:« اینجا کنترل مالی بسیار دقیقی داریم. برای مثال به بارسلونا نگاه کنید، اولین بازی آنها در لالیگا فرداست و هنوز خریدهای جدیدش ثبت نشده است. خریدن بازیکنانی که از پس هزینه آنها برنیایید بی‌فایده است.»
این در حالی است که بارسا ساعاتی قبل اعلام کرد که 24.5 درصد دیگر از سهام بارسا استودیو را فروخته است و احتمالا قرارداد بازیکنان جدید این تیم تا پایان امشب به صورت رسمی ثبت خواهد شد.