به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در فصل ۰۱-۱۴۰۰ در حالی هفته شانزدهم خود را سپری کرد و وارد تعطیلات نیم‌فصل شد که این وقفه بازی‌ها فرصتی برای بررسی اشتباهات داوری در مسابقات و سود و زیاد هر ۱۶ تیم فراهم آورد که برنامه فوتبال برتر به این موضوع پرداخت.

 

برنامه فوتبال برتر که هر هفته و پس از پایان مسابقات با حضور سه الی چهار کارشناس به بررسی صحنه‌های مهم داوری تمام بازی‌ها پرداخته بود، شب گذشته به جمع‌بندی این موضوع با حضور علی خسروی، پیشکسوت و کارشناس داوری پرداخت که در آن مشخص شد شاگردان رسول خطیبی بیشتر از همه ضرر کرده‌اند.

 

 

بنابر نظر کارشناسان داوری، تیم فوتبال آلومینیوم در نیم‌فصل اول لیگ برتر ۶ امتیاز به‌خاطر اشتباهات داوری از دست داده که اگر این اتفاق برای آنها نمی‌افتاد، شاگردان خطیبی در حال حاضر ۳۰ امتیازی و هم‌امتیاز با سپاهان بودند.

 

استقلال و نفت مسجدسلیمان، دومین تیم‌هایی هستند که به‌خاطر اشتباهات داوری در دور رفت لیگ برتر متضرر شده‌اند که اگر اشتباه برای آنها اتفاق نمی‌افتاد، این دو تیم باید ۴ امتیاز دیگر می‌گرفتند که درصورت احتساب این امتیازات، آبی‌پوشان جایگاه مستحکم‌تری در صدر جدول داشتند و نفت مسجدسلیمان هم از پایین جدول فاصله می‌گرفت.

 

 

پرسپولیس دیگر تیمی است که پس از آلومینیوم، استقلال و نفت مسجدسلیمان به‌خاطر اشتباهات داوری متضرر شده که اگر این شرایط برای آنها وجود نداشت، شاگردان گل‌محمدی ۳ امتیاز دیگر می‌گرفتند و در حال حاضر ۳۵ امتیازی بودند.

 

با تمام محاسبات کارشناسان داوری، جدول لیگ برتر در صورت عدم وجود اشتباهات داوری و در نظر گرفتن امتیاز تیم‌هایی که سود یا ضرر کرده‌اند، به شکل زیر بود: