به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا امشب در هفته نخست لالیگا در نوکمپ میزبان رایو وایه‌کانو است و قصد دارد گام اول را محکم بردارد. ژاوی خوشحال است که مشکل ثبت قرارداد اکثر بازیکنان جدیدش حل شده و او امشب می‌تواند از آنها در ترکیب ثابت استفاده کند. تنها قرارداد ژول کُنده از خریدهای جدید بارسا هنوز ثبت نشده و او امشب نمی‌تواند در فهرست تیم قرار بگیرد.

ژاوی در نشست خبری این بازی و در مورد شانس بارسا برای قهرمانی لالیگا و اینکه بهترین تیم رقابت‌ها هستند یا خیر، گفت:« من هرگز نگفته‌ام که بهترین تیم لالیگا هستیم. البته که خریدهای بزرگ و خوبی انجام داده‌ایم و از این بابت بسیار راضی و خوشحالم ولی باید ببینیم چه نتایجی کسب خواهیم کرد. به عملکرد خوب در میدان، ارائه بازی‌های زیبا و کسب پیروزی فکر می کنیم و باید توجه داشته باشیم که فصل قبل ما فاتح هیچ جامی نشدیم. شانس اول قهرمانی همیشه تیمی است که فصل قبل قهرمان شده است. رئال شانس اول است و می خواهد از عنوانش دفاع کند. ما فقط یکی از نامزدهای قهرمانی هستیم. هدف ما قطعا قهرمانی است و برای آن تلاش خواهیم کرد.»

ژاوی در مورد آینده فرانکی دی یونگ و پی‌یر امریک اوبامیانگ گفت:«دی یونگ برای من بازیکن مهمی است و از او استفاده خواهم کرد ولی تا پایان نقل و انتقالات ممکن است هر اتفاقی رخ بدهد. در مورد اوبامیانگ نیز شرایط مشابه است. روی او نیز حساب می کنم ولی نمی دانم تا پایان نقل و انتقالات چه خواهد شد. فعلا هر دو با ما هستند تا ببینیم چه می‌شود.»

میرالم پیانیچ:« پیانیچ در تمرینات و بازی‌های پیش فصل مرا متقاعد کرد و امسال در تیم حفظ خواهد شد. او مثل فرانک کسیه می تواند یک ذخیره خوب برای سرخیو بوسکتس باشد.»