هافبک سابق تاتنهام تصمیم به بازنشستگی گرفت

موسی دمبله، هافبک سابق تاتنهام و تیم ملی بلژیک از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

طرفداری | به گزارش HLN بلژیک، موسی دمبله هافبک باشگاه گوانگژو آر اند اف چین به شکلی بی سر و صدا تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفته است. قرارداد این هافبک 34 ساله با باشگاه چینی به پایان رسید و پس از تمدید نشدن این قرارداد، دمبله تصمیم گرفت کفش‌هایش را بیاویزد. موسی دمبله حالا به شهر آنتورپ بلژیک برگشته تا دوباره کنار همسر و فرزندانش زندگی کند.

سوابق و افتخارات موسی دمبله

موسی دمبله که در پست هافبک مرکزی به میدان می‌رفت، اوج فوتبالش را در باشگاه تاتنهام سپری کرد و موفق شد همراه این تیم به نایب قهرمانی لیگ برتر انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا برسد. موسی دمبله فوتبال حرفه‌ای‌اش را از سال 2004 در باشگاه بیرشوت بلژیک شروع کرد و پس از یک سال به لیگ هلند رفت. پس از یک فصل حضور در ویلم تیلبورگ، دمبله در سال 2006 با انتقالی 5 میلیون یورویی به آلکمار پیوست. دمبله چهار سال برای آلکمار به میدان رفت و توانست به یک قهرمانی اردیویسه و سوپرکاپ هلند برسد. 

دمبله در سال 2010 راهی لیگ برتر انگلیس شد و فولام در انتقالی به ارزش 6 میلیون یورو، این هافبک بلژیکی را خریداری کرد. نمایش‌های دمبله در فولام خوب بود و در 2012، باشگاه تاتنهام با مبلغ 19 میلیون یورو، موسی دمبله را از فولام خرید. اوج فوتبال موسی دمبله در باشگاه تاتنهام و زیر نظر مائوریسیو پوچتینو رقم خورد. در نهایت، او در سال 2019 با انتقالی 5.5 میلیون یورویی راهی گوانگژو آر اند اف چین شد تا سال‌های پایانی فوتبالش را در سوپرلیگ چین سپری کند. موسی دمبله عضوی از نسل طلایی فوتبال بلژیک در سال‌های اخیر نیز بود. دمبله که در سال 2006 برای اولین بار پیراهن شیاطین سرخ اروپا را به تن کرد، 82 بازی ملی و 5 گل ملی در کارنامه دارد. موسی دمبله همراه با تیم ملی بلژیک، حضور در جام جهانی 2014، یورو 2016 و جام جهانی 2018 را تجربه کرد که در جام جهانی روسیه به مقام سوم دست یافت.