سرمربی بلوگرانا می‌گوید گرمای هوا روی عملکرد تیمش تاثیر گذار بوده است. 

ژاوی پس از تساوی بدون گل بارسلونا مقابل رایو وایکانو، از لزوم پیشرفت تیمش و برآورده کردن انتظارات صحبت کرد. 

طرفداری | به گزارش اسپورت، بارسلونا در چارچوب هفته اول فصل ۲۳-۲۰۲۲ لالیگا همراه با خریدهای جدیدش، نتوانست در نیوکمپ از سد تیم دوازدهم فصل گذشته لالیگا عبور کند. ژاوی در مصاحبه پس از بازی در همین رابطه گفت:

این بهترین عملکردمان نبود. ما به محوطه جریمه حریف می‌رسیدیم ولی آنجا فاقد کارآمدی لازم بودیم. فقط یک امتیاز نصیب‌مان شد و این کافی نیست. اما باید به این سبک ایمان داشته باشیم و به سختی تلاش کنیم. دلسردی هواداران را درک می‌کنم چون انتظارات را از خودمان بالا بردیم. باید به خوبی این بازی را تحلیل کنیم، بهتر شویم و به راه‌مان ادامه بدهیم. ما اهداف والایی را در سر داریم. حقیقتا (بابت این نتیجه) متاسفیم. 

خوب بازی نکردیم ولی تمامی بازیکنان تلاش می‌کنند تا بهترین عملکرد را داشته باشند. سیستم دفاعی رایو خیلی خوب بود و دروازه‌بان‌شان هم عالی کار کرد. گرما و شرجی بودن هوا روی عملکردمان تاثیرگذار بود. البته رایو هم از این وضعیت تاثیر پذیرفت. ما از هواداران می‌خواهیم که به این تیم اعتماد کنند و صبور بمانند. امروز با توجه به فرصت‌هایی که ساختیم، می‌توانستیم حداقل یک گل به ثمر برسانیم. امروز تیم ما نسبت به حالت عادی پریشانی و دلهره بیشتری داشت. من به بازیکنانم گفتم که حالا فشارها بر روی من متمرکز است. تساوی مأیوس کننده‌ای بود. ما غمگین هستیم ولی باید صبور باشیم و به این پروژه اعتماد کنیم. 

تراشتگن ناجی ماست. او امروز بار دیگر این کار را کرد و به همین دلیل من به او ایمان دارم. من امروز شاهد صحنه‌هایی امیدوار کننده و همچنین لحظاتی کمتر مثبت بودم. ما در پیدا کردن یار خالی به مشکل برخوردیم. رایو با فشردگی زیادی در نیمه زمین خودی دفاع می‌کرد.