به گزارش "ورزش سه"، روی کین، ستاره ایرلندی و جنگنده منچستریونایتد در دهه 90 و ابتدای هزاره جدید میلادی، برای سال‌های متمادی در میانه میدان شیاطین سرخ نمایش درخشانی داشته و با سبک بازی پرشور و مبارزه‌جویانه خود، تبدیل به بازیکن محبوبی در بین هواداران این باشگاه شده بود. روی کین زیر نظر سرالکس فرگوسن فصول فوق‌العاده‌ای در اولدترافورد سپری کرده و به همه افتخارات ممکن با یونایتد دست یافت.

البته این هافبک ایرلندی مطابق انتظار رابطه خوبی با هواداران لیورپول نداشت. اما استیون جرارد که سال‌های سال در خط میانی مرسی سایدی‌ها درخشان ظاهر شده بود، فاش کرد علاقه داشته کنار روی کین بازی کند و این بازیکن می‌توانست کار دیگر هافبک‌های تیم را در زمین آسان کند.

استیون جرارد گفت: "من در گذشته همیشه طرفدار واقعی و متعصب روی کین بوده‌ام، البته نه منچستریونایتد. فکر می‌کنم همه بازیکنان نسل ما که ثبات بازیکنی مانند روی کین در زمین را تماشا کرده بودیم، دوست داشتیم وارد محوطه جریمه حریف شویم و در کنارمان یکی مثل روی کین باشد. او به‌خوبی می‌توانست از ما در زمین محافظت کند و حتی با انجام برخی کارهای غیرورزشی، شرایط را به سود ما رقم بزند. فکر می‌کنم روی کین در طول دوران ورزشی‌اش در انجام این کار بهترین بازیکن بود، بنابراین احتمالا من یکی مثل او را برای حضور در زمین انتخاب می‌کردم."