برای این‌که بارسلونا بتواند قرارداد مدافع فرانسوی‌اش را ثبت کند، باید اوبامیانگ و دیپای هردو این تیم را ترک کنند

در دو روز مانده به بازی بارسلونا و رئال سوسیداد، بارسا هنوز نمی‌تواند قرارداد ژول کونده را ثبت کند اگرچه آن‌ها هنوز امیدهایی برای حضور این مدافع فرانسوی در آنوئتا دارند.

طرفداری | با وجود فعال شدن اهرم چهارم اقتصادی بارسلونا، این باشگاه نتوانست قرارداد ژول کونده را ثبت کند و موندو دپورتیوو گزارش داده برای ثبت این قرارداد، بارسلونا بازهم باید میزان دست‌مزدهای خود را کاهش دهد. ژاوی می‌خواهد در بازی مقابل رئال سوسیداد، ژول کونده را در اختیار داشته باشد و راه‌حل این موضوع داشتن خروجی برای سبک‌شدن حجم دست‌مزدهای باشگاه است.

ممفیس دیپای در آستانه انتقال به یوونتوس است و پیرامریک اوبامیانگ هم چلسی را مشتری خودش می‌بیند. جدایی دیپای از بارسلونا به‌نظر محتمل‌تر است و زودتر می‌تواند انجام شود. این مهاجم هلندی بارها تاکید کرده نمی‌خواهد در بارسا بماند و یووه هم برای جذبش پافشاری می‌کند. بارسلونا مایل است دیپای را با رقم کمی بفروشد اما به‌واسطه روابط خوب یوونتوس و بارسلونا و صرف نظر کردن یوونتوس از گرفتن پاداش انتقال پیانیچ، پیش‌بینی می‌شود بارسا فقط از شر دست‌مزد دیپای خلاص شود و خبری از مبلغ ترنسفر نخواهد بود. 

با این‌حال تنها جدایی ممفیس دیپای برای ثبت قرارداد ژول کونده کافی نیست و بارسلونا باید پیرامریک اوبامیانگ را هم بفروشد. موضوع این مهاجم گابنی پیچیده‌تر از ماجرای دیپای است. ژاوی خواهان حفظ اوبامیانگ است اما چلسی برای جذب این مهاجم 32 ساله اصرار می‌کند و باشگاه بارسلونا برای فروش او 30 میلیون یورو می‌خواهد. فروش یک بازیکن 32 ساله با چنین رقمی می‌تواند حلال مشکلات زیادی برای بارسا باشد. با فروش اوبامیانگ، بارسلونا می‌تواند قرارداد کونده و مارکوس آلونسو را ثبت کرده و با گاوی هم تمدید کند.