سعید لطفی در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره دیدار تیم‌های سابق استقلال و پیکان و صعود آبی‌پوشان تهرانی به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی صحبت‌هایی را انجام داد که در ادامه می‌خوانید.

بازی چطور بود؟

طبق پیش‌بینی‌های قبلی هر دو تیم با احتیاط و مراقبت از حریف به میدان آمدند. استقلال بیشتر تمایل به گلزنی در ۲۰ دقیقه ابتدایی داشت که فرصت‌های این تیم تبدیل به گل نشد اما در ادامه و با پایان نیمه اول دو تیم در نیمه دوم با احتیاط بیشتری به میدان برگشتند.

چرا استقلال در ۹۰ دقیقه کار را تمام نکرد؟

دفاع متمرکز و لایه‌های نزدیک هافبک و دفاعی پیکان باعث شده بود فضای کمی در اختیار هافبک‌های بازیساز استقلال قرار بگیرد. همین موضوع باعث شده بود تا مهدی پور و حسین زاده به اندازه کافی قادر به خلق موقعیت برای مهاجمان و وینگرهای تیم نباشد. اما در نهایت تعویض‌های استقلال کمک کرد تا این تیم به آنچه در سر داشت برسد.

نظر شما درباره صحنه‌ای که علیرضا رضایی برای دفع توپ از درون دروازه خارج شد چیست؟

بهتر است در این باره کارشناسان داوری صحبت کنند. ولی رضایی کاری را کرد که باید انجام می‌داد. این که خطا شده یا توپ به دستش خورده را من نمی‌توانم نظر بدهم اما مهم این بود که دروازه استقلال در آن صحنه دروازه تیمش را باز نشده حفظ کرد و رضایی استقلال را همچنان امیدوار به کسب پیروزی و صعود به دور بالاتر نگه داشت.

درباره گل مطهری چه صحبتی دارید؟

قبلا هم گفته بودم ارسلان یکی از بهترین و متعصب ترین بازیکنان استقلال به پیراهن این تیم است. او هر زمان به میدان رفته ثابت کرده با تمام وجودش برای گلزنی تلاش می‌کند. در بازی با پیکان هم از لحظه ای که وارد زمین شد نظم خط دفاع و هافبک پیکان را به هم ریخت و در نهایت توانست زهرش را به پیکان بریزد.

او بازیکنی فوق العاده و تمام کننده ای باهوش است که می‌داند به موقع و کجا خودش را در شرایط گلزنی قرار بدهد. ای کاش مطهری بتواند بیشتر در ترکیب استقلال به میدان برود.

نکته بارز تیم استقلال در این دیدار چه بود؟

به نظرم استقلال ثابت کرد که به چیزی جز پیروزی فکر نمی‌کند. همه بازیکنان این تیم از دروازه‌بان تا آخرین نفری که در نوک خط حمله این تیم بازی می‌کند همگی به خوبی فعل خواستن را صرف کرده اند و تحت هر شرایطی برای برنده شدن تلاش می‌کنند.

نکته مهم دیگر استقلال این است که هیچ یک از بازیکنان تیم اجازه نمی‌دهند دروازه تیم‌شان باز شود. یک دفاع تیمی برای پیروزی دسته جمعی حاصل تلاش همه بازیکنان استقلال است که از دقیقه صفر تا ۹۰ یا ۱۲۰ به چشم می‌آید. این تیم لایق ترین تیم برای قهرمانی است.

این موضوع تا چه اندازه به رسیدن استقلال به قهرمانی در لیگ کمک می‌کند؟

استقلال در سال‌های گذشته هم شرایطی اینچنینی داشت ولی متاسفانه مشکلات بیرونی بعضا باعث شد تیم در نیم فصل دوم دچار به هم ریختگی شود. امیدوارم شرایط و مشکلاتی که امروزه درباره‌اش صحبت می‌شود به زودی حل و فصل شود تا باعث توقف این تیم دوست داشتنی نشود و استقلال در پایان فصل جام قهرمانی را بالای سر ببرد.