فرد ملکیان، بازیکن ارمنی اسبق استقلال درباره عملکرد آبی پوشان در بازی جام حذفی مقابل پیکان در مرحله یک هشتم نهایی به خبرورزشی گفت: بازی جذابی نبود ولی خدا را شکر استقلال در شرایطی قرار گرفته که از نظر اعتماد به نفس سطح خوبی دارد. روح برنده شدن در وجود این تیم هست. تحت هر شرایطی نتیجه را می‌گیرد و بازی‌ها را می‌برد. این موضوع برای یک تیم که به دنبال موفقیت است یک ویژگی مثبت است.

وی افزود: بازی در جام حذفی سخت از لیگ برتر است و بازیکنان حق اشتباه ندارند به همین دلیل تمام بازی‌ها در این جام حساس هستند و تیم‌ها انگیزه بیشتری دارند. با این حال خوشبختانه استقلال توانست از این بازی برنده خارج شود. هرچند که پیکان تیم قابل احترامی است و بازی خوبی را هم به نمایش گذاشت. ۳-۲ موقعیت خوب هم داشتند که نتوانستند استفاده کنند. در حال حاضر انسجام تیمی استقلال بزرگترین فاکتور مثبتش است و می‌تواند از این شرایط به نحو احسن در بازی‌ها استفاده کند.

مهاجم سابق آبی پوشان درمورد شرایط این تیم در ادامه رقابتهای لیگ برتر گفت: استقلال کامل‌ترین تیم حال حاضر فوتبال ایران است. شاید اگر خیلی دقت کنیم از نظر سبک بازی رضایت هواداران آنطور که باید جلب نمی‌شود ولی از نظر نتیجه استقلال به خوبی عمل کرده و به اهدافش در زمین می‌رسد که فاکتور مهمی است.

تیمی که می‌خواهد قهرمان شود براساس یک تفکر و اصول حرکت می‌کند. اینکه کمتر گل بخورند و کسب نتیجه مهم‌تر از کیفیت و زیبایی فوتبال باشد، تفکر تیم‌هایی است که می‌خواهند قطعاً به قهرمانی برسند. استقلال در بحث نتیجه‌گیری فوق‌العاده عمل کرده است. تیم مجیدی درگل زده و خورده آمار خوبی دارد و اگر در نیم فصل دوم با همین روند ادامه دهد، شک نکنید آبی پوشان در پایان فصل قهرمان خواهند شد. 

ملکیان در پایان هم به مدعی بودن این تیم در لیگ برتر و جام حذفی اشاره کرد و گفت: استقلال در این فصل پتانسیل بسیار بالایی برای کسب دو عنوان قهرمانی را دارد، در جام حذفی هم مدعی اول قهرمانی است و می‌تواند با برنامه ریزی که کادر فنی انجام می‌دهد در این جام قهرمان شود.

اما در لیگ برتر قهرمانی دست خود استقلال است، الان این تیم ۳ امتیاز برتری نسبت به رقیبش دارد و باید این فاصله را بیشتر کند تا حاشیه امنیت خوبی در صدر جدول داشته باشد. نباید نگاه به نتایج تیم رقیب کند و فقط روی بازی های خودش متمرکز شود تا چند هفته به پایان لیگ قهرمانی خود را مسجل کند.