به گزارش "ورزش سه"، جایزه ارزشمند ریاست یوفا که هر ساله به شخصیت‌های بزرگی از سراسر دنیای فوتبال اهدا می‌شود، امسال به دست ساکی خواهد رسید. 
یوفا روز سه‌شنبه این خبر را به صورت رسمی اعلام کرد. چفرین، رییس یوفا، در این باره گفت:« امروز می‌توان از دو دوره صحبت کرد؛ دوران پیش از ساکی و دوران پس از او.»
افراد زیادی در دنیای فوتبال نیستند که بتوانند ادعا کنند تاثیرشان روی ساختار فوتبال به اندازه ساکی قابل توجه و مداوم بوده است. این جایزه قرار است پنج‌شنبه شب در مراسم قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اهدا شود. 
این مربی ایتالیای تاثیرگذاری باورنکردنی در طول دوران حضورش در فوتبال ایتالیا داشت. استراتژی پرسینگ از جلوی او منجر به قهرمانی میلان در فصل 88-1987 شد و دو قهرمانی متوالی در جام باشگاه‌های اروپا را نیز برای این باشگاه به ارمغان آورد. 
او همچنین به عنوان سرمربی تیم ملی ایتالیا توانست این تیم را به فینال جام جهانی 1994 برابر برزیل برساند، هرچند این تیم در ضربات پنالتی شکست خورد و به نایب قهرمانی اکتفا کرد. 
جایزه ریاست یوفا هر سال به افراد سرشناسی در دنیای فوتبال اهدا می‌شود که تاثیرمثبتی در طول دوران حضورشان در این رشته ورزشی به جای گذاشته‌اند. سیمون کیائر و کادر پزشکی تیم ملی دانمارک برنده این جایزه در سال 2021 شدند. 
اقدام سریع آنها بود که باعث شد کریستین اریکسن از ایست قلبی در دقیقه 33 بازی اول این تیم در یورو 2020 برابر فنلاند نجات پیدا کند.