بهتاش فریبا پیشکسوت با اخلاقی است که در خانواده آبی‌ها تقریبا همه قبولش دارند. با او در خصوص شرایط این روزهای استقلال گفت‌وگو کردیم.

از صعود استقلال به مرحله یک هشتم پایانی جام حذفی شروع کنیم. بازی چطور بود؟

آبی پوشان بازی بسیار سختی را مقابل پیکان پشت سر گذاشتند. با توجه به فاصله کم بازی‌ها و سه جلسه تمرین قبل از بازی با هوادار و ضعف بدنی بازیکنان در واقع شاهد جانفشانی شاگردان مجیدی در این بازی بودیم که در این میان کار خوب خط دفاع و به ویژه دروازه بان جوان استقلال قابل تحسین بود. در آن سوی میدان پیکان هم تیم خوب و دونده نشان داد که به خوبی فضاها را می‌بست اما در بازیهای جام حذفی مهم بردن حریف است که بچه‌ها موفق به این کار شدند.

به عملکرد خوب علیرضا رضایی سنگربان جوان اشاره کردید!

رضایی قبلا هم نشان داده بود به استانداردهای یک گلر شش دانگ نزدیک شده است. خوشبختانه استقلال این روزها در کنار حسینی، رضایی آماده را نیز در اختیار دارد و از این اتفاق خوشحالیم چرا که با حضور دو دروازه بان خوب و مطمئن استقلال برای سال‌های آینده دغدغه خاطر کمتری در این پست دارد.

گلر جوان استقلال هر وقت به بازی گرفته شد بسیار خوب و تاثیر گذار عمل کرده و نوید یک دروازه‌بان بزرگ با اعتماد به نفس را می‌دهد.

استقلال در دو بازی گذشته خود مقابل هوادار و پیکان کمی دچار افت فنی شده و این اتفاق باعث نگرانی هواداران است!

من نگران نیستم به دلیل اینکه بازیکنان رفته رفته شرایط بهتری را برای بازی‌ها آینده پیدا خواهند کرد. شما نگاه کنید وریا این فصل بهترین شروع را داشته اما بعد با مصدومیت و پس از آن ماجرای کرونا از ترکیب خارج شد و خوشبختانه جانشینش عملکرد خوبی از خود نشان داده است.

با توجه به نزدیکی کیفیت بازیکنان استقلال باهم کادرفنی توانست فشار را از روی بازیکنان بردارد. اما افت فنی که به آن اشاره کردید درست و طبیعی است که رفته رفته با تمرینات و هماهنگی بیشتر بازیکنان این مشکل بزودی برطرف خواهد شد. 

ارسلان مطهری این روزها ناجی استقلال و فرهاد مجیدی است. ارزیابی شما از عملکرد تعویض طلایی مجیدی چیست؟

بارها گفتم ارسلان بازیکنی است با ۶ شش که چه در ترکیب ثابت باشد و چه به عنوان بازیکن ذخیره وارد بازی شود آنقدر روی دفاع حریف فشار می‌آورد که مدافعان حریف فرصت خروج از از محوطه جریمه خود را پیدا نمی‌کنند.

ارسلان ضربات آخر را استادانه  می‌زند و گلی که به پیکان زد نیز بسیار حرفه‌ای بود. ارسلان همیشه ارسلان است و وقتی گیتار می‌زند ما کیف می‌کنیم.

ارزیابی شما از دیدار استقلال و ذوب آهن چیست؟

دیگر هیچ بازی آسان نیست به ویژه آنکه در نیم فصل دوم امتیاز گیری از حریفان کاری به مراتب سخت‌تر از نیم فصل اول است. ذوب‌آهن تیمی‌دونده است و تیم‌های تارتار همواره به دنبال بستن فضاها برای حریف و منتظر ضد حمله برای به گل رسیدن هستند اما ما استقلال هستیم و ۱۶ هفته نباختیم و این آمار کمک بزرگی به لحاظ روحی و روانی به تیم می‌کند.

با توجه به آنکه بچه‌ها به بردن عادت کرده‌اند شخصا به نتیجه دیدار با ذوب آهن امیدوار و خوشبین هستم.

فرهاد مجیدی خیلی زود بعد از انتقادات تندش به اسکوچیچ از مواضع و گفته‌های خود کوتاه آمده است!

خیلی از حرف‌های مجیدی درست بود. شما وقتی دو دفاع وسط ذخیره دارید و یک دفاع چپ را جایگزین آن می‌کنید اعتماد به نفس را از آن بازیکنان می‌گیرید. البته اصلاً در توانایی‌های فنی نورافکن شکی نیست اما تنها خروجی این تصمیم اسکوچیچ کاهش اعتماد به نفس یزدانی بود.

همانطور که فرهاد گفت تعیین ارنج دست سرمربی است و من نیز با تایید حرفهای مجیدی معتقدم این کادر فنی است که تصمیم نهایی را در خصوص ترکیب تیم می‌گیرد. البته خوشحالم فرهاد مجیدی با ورود به هنگام خود نگذاشت ماجرای اختلاف نظر او با اسکوچیچ ادامه دار شود.

حرف آخر؟

خسته نباشید به مدیریت، کادرفنی و بازیکنان استقلال می‌گویم. امیدوارم مجیدی و شاگردانش در ادامه مسیر لیگ نیز با همین فرمان به پیش رفته تا در پایان فصل قهرمانی را پس از سال‌ها به هواداران فهیم و دوست داشتنی استقلال تقدیم کنند.