به گزارش "ورزش سه"، دیدار دوستانه امشب بارسلونا و منچسترسیتی در نوکمپ اتفاق ویژه برای مربیان دو تیم است. ژاوی که فصل گذشته هدایت بارسا را برعهده گرفت، برای اولین بار در دوران مربی گری اش مقابل پپ گواردیولا قرار می گیرد؛ مردی که پیش از این ارتباط با او را به عنوان هم تیمی و شاگرد-استاد تجربه کرده بود.

زمانی که ژاوی برای اولین بار پیراهن بارسلونا را در اواخر دهه 1990 به تن کرد، گواردیولا یکی از بازیکنان باتجربه این تیم بود که بازوبند کاپیتانی کاتالان ها را به تن کرد و از همان موقع از این ستاره نوظهور به عنوان یکی از جانشینان پپ نام برده می شد.

یک دهه بعد که گواردیولا هدایت بارسا را برعهده گرفت، ژاوی به ستاره ای باتجربه تبدیل شد و در چهار سال حضور گواردیولا روی نیمکت بارسا، او یکی از بازیکنان کلیدی آبی و اناری ها بود. باز هم در آن زمان این گمانه مطرح شده بود که ژاوی می تواند روزی جای گواردیولا را روی نیمکت بارسا بگیرد و آن سال های طلایی 2008 تا 2012 را تکرار کند.

این اتفاق فصل قبل رخ داد، هرچند بارسلونا آنقدر درگیر مسائل مدیریتی عجیبی است که به نظر نمی رسد به این زودی ژاوی بتواند این تیم به روزهای خوبش برگرداند.
با این وجود دیدار امشب دیدار دوباره دو چهره ای است که پیش از این در دو مقطع روزهای خوبی را با هم سپری کردند اما اکنون تنها به عنوان رقیب می‌توانند در یک قاب قرار بگیرند.