به گزارش "ورزش سه"، ساکت الهامی در کنفرانس خبری پیش از بازی با صنعت نفت آبادان در ابتدا گفت: تیم خودمان شرایط خوبی دارد، رفته رفته به هارمونی‌ای که دلم می‌خواهد نزدیک می‌شویم و روز به روز پیشرفت را در بچه‌ها می‌بینم. مایه افتخار است که با این مجموعه کار می‌کنم. مثل یک خانواده شدیم که همه برای هم جان می‌دهند و من از این اصل لذت می‌برم. تشکر می‌کنم از مالک باشگاه تا بچه‌های تدارکات که دست به دست هم دادند تا کار خوبی را امسال انجام دهند. اگر بچه‌ها به خودباوری برسند قطعا از هوادار و جوان‌هایش در آینده نزدیک بیشتر خواهید شنید. بازی فردا مثل بازی‌های گذشته است اما تیم‌ها شناخت بهتری نسبت به هم پیدا کرده‌اند. تیم‌ها شناخت واقعی را از هم دارند. بچه‌ها می‌دانند بازی فردا چقدر برای ما مهم است و حتی باید بیشتر از توان‌شان را بگذارند تا با دست پر از زمین بیرون بیاییم.

الهامی راجع به غایبین‌شان گفت: من همیشه فلسفه‌ام این است که تیمم آماده است و فرقی نمی‌کند که باشد و چه کسی نباشد. هوادار فردا آماده است. یک تشکر ویژه از مجموعه باشگاه باید داشته باشم چرا که فقط ۲، ۳ نفر از بچه‌ها قرارداد داشتند. زحمات شبانه‌روزی صورت گرفت و توانستند تیمی را که لایق هوادار بود جمع کنند. بچه‌هایی داریم که آینده نزدیک حتی امکان لژیونر شدن هم دارند.

او در مورد داوری و اشتباهات هفته گذشته علیه تیم‌شان گفت: آقای خداداد افشاریان زحماتش را می‌کشد ولی تا زمانی که VAR نیاید کار خیلی سخت است. خواهشم این است در چینش داوری بیشتر وسواس به خرج دهند. گل سالم ما که قبول نشد، امکان داشت هر داوری آن را اشتباه بگیرد. از این اشتباهات در فوتبال صورت می‌گیرد. اما آن پنالتی در فاصله نزدیک آقای وفاپیشه قابل قبول نبود. من گله‌ای از این بابت ندارم و امیدوارم اشتباهات برای همه تیم‌ها باشد نه اینکه یک تیم چند هفته سود و تیمی چند هفته ضرر کند. فاصله فوتبال امسال تیم‌ها نزدیک است و خواهشم این است وسواس بیشتری به خرج دهند. من در مورد گل درست‌مان هیچ اعتراضی ندارم چون خودمان هم آنقدر بالا و پایین کردیم تا فهمیدیم آفساید نیست. در آن لحظه سخت است و به گروه داوری هفته گذشته خسته نباشید می‌گویم و برای داوران فردا آرزوی موفقیت دارم.

الهامی در پاسخ به اینکه هوادار تیم کم هزینه‌ای بسته صحبت‌های منحصر به فردی را انجام داد؛ او گفت: ما رنج قیمتی‌مان پایین نیست! پرهزینه‌ترین و گران‌ترین تیم ایران ما هستیم. ما بیشتر از همه خرج کردیم و داریم. من بدم می‌آید، چرا بگویم ما نداریم؟ پولدارترین تیم ایران هوادار است، بیشترین پول را سرمربی‌اش گرفته، بهترین بازیکنان را هوادار دارد. این‌هایی که الان می‌گویند بضاعت ما پایین است، قبول ندارم. اگر بضاعت ما پایین بود اصلا نمی‌آمدم. من دنبال پول هستم. بعضی‌ها سیاه‌نمایی می‌کنند، فوتبال جای رقابت است شما هم داشته باشید و مثل هوادار هزینه کنید! منطقی هم خرج نکردیم، ریخت و پاش هم داشتیم. ترکیه رفتیم، از همه بیشتر ترکیه ماندیم. بیشتر از همه پول پرداخت کرده‌ایم، ۲۵ درصد داده‌ایم و همه بازیکنان‌مان بهترین ماشین‌ها را دارند.

سرمربی هوادار ادامه داد: این که اینجا ناله کنیم و بگوییم نداریم هیچکس دلش به حالم نمی‌سوزد. بگذار آنها ناراحت شوند، ما داریم، لذت هم می‌بریم. با هم می‌خوریم، با هم می‌گردیم، هیچکس برند لباس‌های ما را نمی‌پوشد. من شاگرد آقا فیروز هستم، یک روز گفت دارید به اردوی تیم ملی جوانان می‌روید اگر از شما پرسیدند چی به شما دادند، بگویید بهترین را داریم. بگذار آن طرف بسوزد! همه چیز را داریم، به والله هیچ تیمی اندازه ما هزینه نکرده و بیشتر هم هزینه می‌کند و من هم باید بابت این هزینه گزاف پاسخگو باشم.

الهامی در مورد دو تیم سابقش تراکتور و نساجی گفت: بهترین خاطرات زندگی ورزشی‌ام با تراکتور بوده است. خدمتی که تراکتور و آقای زنوزی کردند برای همیشه مدیون‌شان هستم. آرزویم این است تمام ورزشگاه پر شود. لذتی که در ورزشگاه بادگار هست را با ۷۰ هزار نفر بچشیم. فوتبال برای لذت بردن است ولی متاسفانه همه ما برای زدن یکدیگر شروع کرده‌ایم. همچنین نساجی هم جزو تیم‌های خاطره‌انگیز برای من است.

سرمربی هوادار راجع به ورود بانوان به ورزشگاه‌ها بیان کرد: این مایه افتخار است. الان همه در مورد فوتبال صحبت می‌کنند؛ مرد و زن ندارد. زندگی‌شان صرف فوتبال شده و مایه خوشحالی است.
او در مورد بازی در دستگردی و همچنین تاثیرگذاری بابک مرادی در بازی قبلی گفت: فعلا کیفیت زمین دستگردی خوب است و تا زمانی که کیفیت خوب باشد در آن بازی می‌کنیم ولی ما انقدر پول داریم که می‌توانیم آزادی را هم بخریم! بابک فردا از ابتدا بازی می‌کند. بابک جزو بهترین‌ها و گران‌ترین‌ها است و از نظر اخلاقی هم بیست است. من باید صدقه دهم که جزو این تیم خوب هستم.