به گزارش "ورزش سه"، ارلینگ هالند مهاجم نروژی منچسترسیتی در سه هفته اول لیگ برتر انگلیس سه گل برای تیمش به ثمر رسانده بود. او امشب در ورزشگاه اتحاد درخشان‌ترین بازی خود برای سیتی را انجام داد و در نیمه دوم موفق شد هت‌تریک کند. درحالیکه سیتی نیمه اول را 2-0 واگذار کرده و در ابتدای نیمه دوم با گلزنی برناردو سیلوا اختلاف را به یک گل رسانده بود سه گل هالند باعث شد شاگردان گواردیولا باخت نیمه اول را با پیروزی 4-2 عوض کنند.

هالند در هفته اول مقابل وستهم دو گل برای سیتیزن‌ها به ثمر رساند. در هفته دوم و بازی خانگی مقابل بورنموث، گلی به نام ستار نروژی ثبت نشد اما او در هفته سوم و در جریان تساوی 3-3 مقابل نیوکسل یک گل زد تا نقش مهمی در بازگشت تیم گواردیولا بازی کند. امشب در ورزشگاه اتحاد پای هالند برای اولین بار در استادیوم خانگی سیتی به گلزنی باز شد و او اولین گلزنی‌اش در این ورزشگاه را به هت‌تریک تبدیل کرد.

در نیمه اول که سیتی با اختلاف دو گل از حریف عقب بود درحالیکه سعی می‌کرد عقب افتادگی‌اش را جبران کند ارلینگ هالند که سیتیزن‌ها امید زیادی به او داشتند در دقیقه 33 تا یک قدمی اخراج شدن پیش رفت و شانس با شاگردان گواردیولا یار بود که ده نفره نشدند.

درحالیکه سانتر کوین‌ دی‌بروینه به سمت محوطه جریمه پالاس برای هالند ارسال شد مهاجم نروژی پای خود را بیش از حد بالا آورد تا توپ را کنترل کند. پای هالند به سر اندرسون، بازیکن پالاس، برخورد کرد تا او نقش زمین شود. درحالیکه ورزشگاه اتحاد در سکوت فرو رفته بود و خیلی‌ها انتظار داشتند هالند با دریافت کارت قرمز مستقیم از زمین اخراج شود اما داور به او حتی کارت زرد هم نشان نداد تا سیتی از یک خطر بزرگ رهایی یابد.

نیمه اول با پیروزی کریستال پالاس به پایان رسید و درحالیکه بازی تا دقیقه 62 با برتری 2-1 کریستال پالاس دنبال می‌شد از این دقیقه نوبت به درخشش استثنایی ارلینگ هالند رسید. ستاره نروژی در دقیقه 62 اولین فرصت خود در طول مسابقه را بدست آورد و آن را به گل تبدیل کرد. فیل فودن توپ را ارسال کرد تا هالند با ضربه سر دروازه پالاس را باز کند. این اولین گل ستاره نروژی در ورزشگاه اتحاد بود.

هشت دقیقه بعد هالند دومین گل خود را به ثمر رساند تا شکست 2-0 نیمه اول به تساوی 2-2 تبدیل شود. روی یک ضربه کرنر، حرکت ترکیبی برناردو سیلوا با خولین آلوارز توپ را به جان استونز رساند. شوت او اما به هدف نرسید و در بازگشت به هالند رسید تا او از فاصله نزدیک دروازه حریف را باز کند.

در دقیقه 81 ارلینگ هالند شب درخشان خود را کامل کرد تا برای اولین بار با پیراهن سیتی هت‌تریک کند. گوندوگان توپ را به ستاره نروژی سپرد و او با استفاده از قدرت بدنی‌اش وارد، بازیکن حریف، را از سر راه برداشت و توپ را از دروازه‌بان کریستال پالاس عبور داد تا سومین گل او در این بازی به ثمر برسد.

ارلینگ هالند در نیمه دوم درخشان خود علاوه بر سه گلی که به ثمر رساند آمار درخشان دیگری هم ثبت کرد. او 18 بار توپ را لمس کرد و 8 پاس دقیق به هم‌تیمی‌هایش داد. 88.9درصد از پاسهای او با دقت صد در صدی به بازیکنان هم‌تیمی رسیدند. ستاره نروژی سه شوت در چارچوب دروازه داشت که از قضا هر سه وارد دروازه شدند.