به گزارش "ورزش سه"، هالند پس از گذشت تنها چهار هفته از شروع رقابت‌های لیگ برتر انگلیس موفق شده است تا شش گل شامل یک هت تریک به نام خودش ثبت کند و حالا بسیاری این سوال را مطرح می‌کنند که آیا او مهره گم‌شده سیتی در مسیر فتح لیگ قهرمانان اروپا است؟ 
این مهاجم نروژی، در پنجره نقل و انتقالات تابستانی از بروسیا دورتموند به سیتی آمد و حالا در 148 دیداری که در ترکیب تیم‌های باشگاهی و ملی انجام داده موفق شده است 161 گل به ثمر برساند. او در طول این مدت آمار قابل توجه 13 هت تریک را نیز ثبت کرده است. 

هت‌تریک 19 دقیقه‌ای او در بازی روز گذشته برابر کریستال پالاس به سیتی کمک کرد که از شکست 0-2 فرار کند و این نتیجه را به پیروزی 2-4 تبدیل کند. همین درخشش باعث شد که تماشاگران حاضر در ورزشگاه ایستاده برای او دست بزنند. 
شاگردان پپ گواردیولا، در طول چند فصل گذشته به یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان راه پیدا کرده‌اند اما باید دید که آیا هالند می‌تواند به انتظار دیرینه آنها برای قهرمانی در این رقابت‌ها پایان دهد یا خیر. 

تاثیرگذاری غیرقابل انکار هالند برابر دروازه یکی از ویژگی‌های کلیدی سیتی در دیدارهای ابتدایی لیگ برتر بوده است. او در بازی اول این تیم برابر وستهم دو گل به ثمر رساند و این در حالی بود که تنها 32 لمس توپ در ورزشگاه لندن داشت. 
در حالی که سیتی در هفته دوم به آسانی برابر بورنموث به پیروزی رسید، او تنها هشت لمس توپ داشت و به مدت 27 دقیقه در زمین هیچ تماسی با توپ برقرار نکرد. 
با این حال، مشکل مدافعان پالاس در بازی روز گذشته برای آنها گران تمام شد و این بازیکن توانست به بهترین شکل ممکن از ضعف آنها استفاده کند. سه گل او در بازی دیروز از روی تنها هفت شوت و 16 لمس توپ به ثمر رسید. 
ویژگی فیزیکی هالند، قدرت پیش‌بینی و سرعت بالای او در بازی برابر پالاس در ورزشگاه اتحاد به نمایش درآمد و گل‌های او روی یک ضربه سر، ضربه پایانی آسان به توپ و همچنین نفوذ از بین مدافعان که در نهایت با  یک ضربه آخر خوب و تماشایی همراه بود به ثمر رسیدند. 


گواردیولا پس از پایان این بازی به خبرنگاران گفت:«او برای چنین دیدارهایی به سیتی آمده است. گاهی احساس می‌کنید که او در جریان بازی مشارکت ندارد اما این بازیکن همیشه در زمین حاضر است. او به عنوان یک مهاجم، باورنکردنی است. هالند همیشه در بازی مشارکت دارد. او آنجاست تا روی تلاش جان استونز گل بزند. او یک مهاجم کامل است.»
سرمربی سیتی با اشاره به توانایی‌های او در زمین اضافه کرد:«گل سوم او در حالی به ثمر رسید که وقتی توپ را در اختیار داشت، به خوبی از بدنش استفاده کرد. او توپ را به جایی از دروازه فرستاد که دروازه‌بان توانایی مهار آن را نداشته باشد. به آمارهای او نگاه کنید، این آمارها درخشان است. ارلینگ در تمام طول زندگی‌اش در هر تیمی که بوده این کار را انجام داده و همیشه مشغول گلزنی بوده است.»
این ستاره نروژی به جوان‌ترین و البته سریع‌ترین بازیکنی تبدیل شده که توانسته 20 گل در لیگ قهرمانان به ثمر برساند و در حال حاضر نرخ 1.21 گل در هر بازی در این رقابت‌ها را با 23 گل در 19 بازی در اختیار دارد. 
حضور او در سیتی باعث شده است که گواردیولا از سیستم سنتی مهاجم نوک استفاده کند و این در حالی است که او موفق شد فصل گذشته بدون استفاده از این پست در لیگ برتر به قهرمانی برسد. 

این سیستم تا به حال برای هالند جواب داده و باعث شده است که او در صدر جدول برترین گلزنان لیگ برتر انگلیس قرار بگیرد. آلن شیرر، ستاره سابق نیوکسل و تیم ملی انگلیس، معتقد است که او می‌تواند بیش از 30 گل به ثمر برساند. 
شیرر به بی‌بی‌سی اسپورت گفت:« وقتی بازیکنی به خوبی او در زمین است که باعث آزاد شدن بازیکنان دیگر می‌شود، بازی برابر سیتی در زمین بسیار دشوار است. به همین دلیل است که او باید به دنبال زدن 30، 35 یا 40 گل باشد و من فکر می‌کنم که به خاطر حجم شانس‌های ایجاد شده توسط سیتی در زمین، او موفق به انجام این کار خواهد شد. سیتی برای مدت طولانی بدون مهاجم نوک بازی کرد. تردیدی وجود ندارد که او به عنوان مهره گم‌شده این تیم در پازل رسیدن به جام لیگ قهرمانان دیده می‌شود.»

تنها هشت مهاجم موفق شده‌اند در طول یک فصل لیگ برتر 30 گل یا بیشتر به ثمر برسانند که شامل اندی کول، شیرر (سه بار)، کوین فیلیپس، تیری آنری، کریستیانو رونالدو، رابین فن پرسی، لوئیس سوارز و محمد صلاح هستند. اما اگر هالند به روند فعلی ادامه دهد، این هدف دور از دسترس نخواهد بود.
هالند همچنین می‌تواند در صورت ادامه این روند در تاریخ 20 اکتبر و در بازی برابر آرسنال، به رکورد 18 گل زده توسط الف اینگه هالند، پدرش، دست پیدا کند. 
او گفت:« پدرم احتمالا خواهد گفت که او گل‌های بیشتری از من در لیگ برتر زده است، بنابراین من به دنبال شکستن رکورد او هستم. برای چنین دیدارهایی به سیتی آمدم، برای این که وقتی شرایط دشوار است بتوانم همه چیز را تغییر دهم. ثبت هت تریک احساس بسیار خوبی است.»
منبع: بی‌بی‌سی