به گزارش "ورزش‌سه"، احسان اصولی، سخنگو و عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، در گفتگویی با شبکه خبر درباره اتفاقات شب گذشته که به لغو مقطعی انتخابات ریاست فدراسیون ختم شد، بیان کرد: این تصمیمی بود که دبیرکل فدراسیون فوتبال (حسن کامرانی‌فر) شخصا گرفته بودند و اعضای هیئت رئیسه و سرپرست محترم فدراسیون فوتبال اطلاعی نسبت به این تصمیم نداشتند. اعضای هیئت رئیسه بلافاصله پس از مطلع شدن دور هم جمع شدیم و براساس اساسنامه و مفاد و الزامات قانونی شرایط را بررسی کردیم. با توجه به اینکه محوریت تمامی اقدامات باید مبتنی بر قانون و اساسنامه باشد، دیدیم که آقای دبیرکل، هیچ بندی و هیچ اختیاری برای لغو جلسه مجمع ندارد و هیچ ادله و هیچ مکاتبه‌ای از مراجع بالادستی داخلی و خارجی مبنی بر لغو جلسه وجود ندارد.
او سپس در واکنش به این سوال که آیا کامرانی‌فر شخصا این تصمیم را اتخاذ کرده، اضافه کرد: در جلسه‌ای که میان اعضای هیئت رئیسه و دبیرکل برگزار شد، مشخص شد مبنای حقوقی و قانونی لازم را برای چنین اقدامی ندارد. بالاترین مرجع تصمیم‌گیری برای سرنوشت فدراسیون مجمع است و اگر بنابر هر تغییری باشد باید خود مجمع تصمیم بگیرد. مصوبه تشکیل جلسه مجمع هم در هیئت رئیسه و در خود مجمع در خردادماه به تصویب رسیده است.
سخنگوی فدراسیون در پاسخ به این سوال که چه توضیحی به ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا درباره اتفاقات شب گذشته داده خواهد شد، عنوان کرد: واقعیت اینکه نمی‌دانم. به هر حال توضیح داده خواهد شد. ملاک اساسنامه و قانون است که ما براساس قانون عمل خواهیم کرد.
اصولی سپس در واکنش به سوال پایانی که در مورد انتشار اخباری درباره فشار به اعضای مجمع بود گفت: نخیر، چنین چیزی صحت ندارد.