به گزارش “ورزش سه” چند سالی است که ۱۰ شهریور را تحت عنوان روز جهانی داور در نظر گرفته‌اند و به همین بهانه مراسم‌هایی برای قدردانی از قشر زحمت کش جامعه داوری نیز برگزار می‌شود، اما در مراسم شب گذشته‌ای که هیئت فوتبال تهران برای داوران این استان برنامه ریزی کرده بود چه گذشت؟

خانم‌ها نبودند، از آنها در جای دیگری تجلیل شده است!

در ابتدای مراسم، عدم حضور زنان جلب توجه می‌کرد! با توجه به اینکه تهران در فوتسال و فوتبال، داوران زن بین المللی موفقی دارد، این اتفاق چندان خوشایند به نظر نمی‌رسید، اما پاسخ مسئولین نسبت به این سوال چه بود؟ “چند هفته قبل طی مراسمی به طور جداگانه از داوران زن تجلیل شده بود و اینبار نوبت آقایان است”.
هرچند در سال‌های گذشته مراسم روز جهانی داور با حضور همزمان داوران زن و مرد برگزار می‌شد!

علی فروغی: زد و بند نکنید! شما مثل گُل پاک هستید!

در ابتدای مراسم، علی فروغی رئیس کمیته داوران استان تهران شروع به سخنرانی کرد و در لحظاتی نیز با فریاد خطاب به داوران کم سن و سال تر اعلام کرد که زد و بند نکنید! شما مثل گل پاک هستید، اجازه ندهید مربیان به ما بگویند فلان داور با فلان تیم بسته!

همه بودند به جز علیرضا فغانی!

در این مراسم کمک‌داوران کوبل داوری علیرضا فغانی در جام جهانی، آقایان محمدرضا ابوالفضلی و محمدرضا منصوری حضور داشتند، اما خبری از جناب فغانی نبود!
همچنین محمد فنایی پیشکسوت داوری، احمدرضا براتی عضو هیئت رئیسه فدراسیون، خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران، حبیب‌الله شیرازی رئیس هیئت فوتبال استان تهران و بسیاری از داوران لیگ برتر، لیگ یک و دو به این مراسم دعوت شده بودند!

در جامعه داوری همه معترض هستند، داوری شغل نیست!

ابوالفضلی و منصوری، که خود را آماده حضور در جام جهانی می‌کنند، به دستمزد داوران اعتراض کردند! 
آنها در بخشی از صحبت‌هایشان اشاره کردند که مبلغ دریافتی کمک داوران در لیگ برتر ۳/۵ میلیون تومان است که در بهترین حالت ۱۲ بازی در طی فصل پرچم می‌زند، چیزی حدود ۴۰ میلیون دریافتی برای یک فصل!

بالاخره VAR به ایران نیز خواهد آمد!

در اواسط مراسم، علی خسروی خبر ورود VAR از یک شرکت بلژیکی را به حضار اعلام کرد، بر اساس صحبت‌های خسروی، از نیم فصل دوم می‌توان از کمک داور ویدیویی در لیگ برتر بهره‌مند شویم!

به فکر داوران زن هستیم، چاره‌ای خواهیم یافت!

افشاریان در پاسخ به سوال خبرنگار “ورزش سه” در خصوص دو مشکل بزرگ داوران زن که کاندیدای قضاوت در جام جهانی ۲۰۲۳ هستند گفت: VAR در حال حل شدن است، می‌ماند می‌ماند دیگر درخواست فیفا یعنی قضاوت آنها برای مسابقات مردان که تلاش می‌کنیم حدأقل در مسابقات رده‌های پایه از مهسا قربانی و انسیه مافی‌نژاد استفاده کنیم.